اخبار و اطلاعات بروز

ساخت وبلاگ
ویکی پدیا
پس از آغاز به کار ویکیپدیا در سال ۲۰۰۱ میلادی، این دانشنامه‌ی اینترنتی به اندازه‌ای گسترده، محبوب و مرجع شده که نمی‌توان اینترنت را بدون آن تصور کرد. با وجود بهره‌گیری از ۳۸ میلیون مقاله در ۲۹۰ زبان، هنوز افرادی که از ناتوانی‌های جسمی و یادگیری رنج برده یا سواد کافی ندارند، نمی‌توانند از این منبع استفاده کنند، حال آنکه ویکیپدیا درصدد توسعه‌ی یک پلتفرم صوتی برای خواندن مقالات و ارائه‌ی اطلاعات از طریق صوت است.
 
پس از تاسیس ویکیپدیا در سال ۲۰۰۱ میلادی، این مرجع اینترنتی روز به روز گسترش یافته، بطوریکه این روزها می‌توان از آن به عنوان یک منبع قابل استناد در بسیاری از حوزه‌ها استفاده کرد. پس از ۱۵ سال از زمان آغاز به کار ویکیپدیا، این مرجع اینترنتی در حال حاضر دارای بیش از ۳۸ میلیون مقاله در بیش از ۲۹۰ زبان مختلف است.
 
با وجود اینکه ویکیپدیا در سراسر جهان توسط طیف گسترده‌ای از کاربران اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما هنوز هستند افرادی که نمی‌توانند با این سرویس ارتباط برقرار کنند. برای مثال می‌توان به افرادی اشاره کرد که از ناتوانی‌های جسمی نظیر نابینایی رنج می‌برند یا با مشکلات یادگیری دست به گریبان هستند. همچنین افرادی که سواد چندانی نیز ندارند، از گنجینه‌ی مطالب موجود در ویکیپدیا بی بهره مانده‌اند.
 
ویکیمدیای سوئد با درک این مشکلات، در پی آن است تا مطالب موجود در ویکیپدیا را برای تمام افراد قابل استفاده کند. این کمپانی برای تحقق ایده‌های خود با انستیتو فناوری سلطنتی KTH همکاری می‌کند تا یک پلتفرم صوتی را که اختصاصا برای ویکیپدیا بهینه شده، توسعه دهند. این دو نهاد برای عرضه‌ی سرویس مورد نظر در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ریزی کرده‌اند. البته در ابتدای کار این سرویس در چند زبان محدود در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. یواخیم گوستافسون، پروفسور دانشگاه KTH در این خصوص چنین اظهار نظر می‌کند:
 
در مرحله‌ی اول تمرکز ما روی زبان سوئدی است که در خلال توسعه‌ی آن از منابع زبانی داخلی برای توسعه‌ی این سرویس استفاده خواهیم کرد. پس از آن زبان‌های انگلیسی که انتظار داریم منابع متن باز زیادی را از آن در اختیار بگیریم، توسعه داده خواهد شد. در مرحله‌ی بعد به سراغ زبان عربی خواهیم رفت.
با توجه به ماهیت ویکیپدیا که بصورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد، این پلتفرم صوتی نیز بصورت رایگان بوده و بصورت متن باز در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود نرم‌افزار توسعه یافته برای این پلتفرم در کاربردهای دیگری علاوه بر خواندن صفحات ویکیپدیا مورد استفاده قرار گیرد.
 
براساس آمارهای ارائه شده توسط ویکیپدیا، بیش از ۲۵ درصد از بازدیدکنندگان ماهیانه‌ی این سرویس که بالغ بر ۱۲۵ میلیون خواننده‌ی ماهیانه می‌شود، ترجیح می‌دهند تا با استفاده از یک سیستم صوتی، متون موجود را بصورت صوتی گوش کنند.
 

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 147 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:14

رومینگ
برخی از مشترکان تلفن همراه پس از انجام سفرهای خارجی با مشکلات مختلفی در هزینه مربوط به تلفن همراه خود مواجه شده و گاهی قبض‌های میلیونی دریافت می‌کنند. اما برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟
به گزارش فاوانیوز از ایسنا، معمولا پیش از هر سفر این جمله را از سوی افراد مختلف می‌شنویم که می‌گویند «رسیدی تماس بگیر!» حال اگر این سفر داخلی باشد، مشکلی در برقراری تماس نیست؛ اما در سفرهای خارج از کشور، گاهی تماس گرفتن به آسانی آنچه فکر می‌کنیم نیست.ممکن است ساعت‌ها طول بکشد تا به تلفن یا اینترنت دسترسی پیدا کنیم و گاهی هم هزینه آنقدر بالاست که ترجیح می‌دهیم قید تماس را بزنیم. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ شاید یکی از راهکارهایی که افراد در این زمینه انتخاب می‌کنند استفاده از سیم‌کارت وطنی و پرداخت هزینه رومینگ باشد.بر همین اساس با توجه به نزدیک شدن تعطیلات عید و سفرهای نوروزی، افراد ممکن است برای تماس با ایران سیم‌کارت کشور مقصد را تهیه کرده یا از سیم‌کارت ایرانی خود استفاده کنند. البته پیش از این سفرها لازم است حتما اطلاعاتی درباره شرایط رومینگ داشته باشند تا از ضررهای میلیونی احتمالی جلوگیری کنند.رومینگ بین‌الملل چیست؟برخی بر این باورند که به محض ورود به کشورهای دیگر، هزینه رومینگ برای سیم‌کارت آنها در نظر گرفته می‌شود، اما این طور نیست. رومینگ یعنی امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت تماس، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا و استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد. پس زمانی که مشترکی از یکی از سرویس‌های مذکور استفاده می‌کند، هزینه رومینگ برای او محاسبه خواهد شد.نکات مهم در استفاده از رومینگ در تعطیلات نوروزاما اگر شما تصمیم گرفتید در سفرهای خارجی نوروزی با سیم‌کارت شخصی خودتان با داخل کشور ارتباط برقرار کنید، باید مطمئن شوید که سیم‌کارت ایرانی شما با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ است یا خیر؟ در ارتباط با مشترکان اپراتور اول تلفن همراه یا همراه اول سرویس رومینگ برای تمامی سیم‌کارت‌های دایری قدیم همراه اول، فعال است و نیازی به فعال‌سازی مجدد نیست.
مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی دایری جدید که از مرداد ۱۳۹۲ به بعد سیم‌کارت خود را تهیه کرده‌اند هم باید در این خصوص به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند.
سیم‌کارت‌های دائمی با پیش شماره ۹۱۰ فاقد سرویس رومینگ هستند و با پرداخت قبضی با حداقل ۲ میلیون ریال در دفاتر خدمات ارتباطی می‌توان رومینگ آن را فعال کرد.
برای سیم‌کارت اعتباری همراه اول هم می‌توان از رومینگ اعتباری همراه اول در ۲۸ کشور از طریق ۴۶ اپراتور استفاده کرد.
در این میان از جمله مزایای مهم استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری، امکان کنترل هزینه آن با توجه به اطلاع از میزان شارژ سیم‌کارت است که در صورت اتمام شارژ تلفن همراه نیز امکان انتقال شارژ از ایران توسط بستگان وجود دارد.
این امر در سفرهای زیارتی به عراق برای زائرانی که به دلیل کهولت سن توانایی تهیه شارژ و یا وارد کردن کدهای فعال‌سازی در گوشی خود را ندارند بسیار حائز اهمیت است.
برای سیم‌کارت ایرانسل هم، لازم است مشترکان جهت استفاده از سرویس رومینگ، صورتحساب‌های قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده و مبلغ ۸ میلیون ریال سپرده رومینگ را نیز پرداخت کنند.نکته مهم در استفاده از سرویس رومینگ این است که هزینه مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه هزینه دو دقیقه مکالمه و محاسبه می‌شود، پس بهتر است دقایق مکالمات خود را کامل کنید و بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن، از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنید تا متحمل هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط نشوید.
برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ همراه اول در کشور مورد نظر می‌توانید با ۹۹۹۰ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید متن «نام یا کد کشور بدون صفر» به ۸۰۷۰ و یا متن «R، نام یا کد کشور بدون صفر» به ۹۹۰۰۰۹ را پیامک کنید.
برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ ایرانسل هم می‌توانید با ارسال نام فارسی یا انگلیسی کشور مقصد به ۵۵۵، از تعرفه‌های رومینگ در کشور مورد نظر مطلع شوید.
برای استفاده از تخفیف‌های ویژه رومینگ اپراتورها به ویژه برای کشورهایی مثل ترکیه، امارات، ارمنستان، آذربایجان و… که مقصد بسیاری از سفرهای نوروزی است، می‌توانید به پرتال اپراتور خود مراجعه کنید.
در آستانه‌ فرارسیدن تعطیلات نوروز ۹۵ و امکان سفر هموطنان به خارج از کشور، مشترکین رایتل نیز همچون مشترکان سایر اپراتورهای تلفن همراه امکان خواهند داشت که سیم‌کارت خود را در کشور مقصد طرف قرارداد رومینگ بین‌الملل رایتل نیز همراه داشته باشند و از خدمات و سرویس‌های اپراتور خود در آن کشور نیز بهره‌مند شوند.
رایتل در حال حاضر با ۴۸ کشور دنیا و ۵۵ اپراتور قرارداد رومینگ دارد و مشترکین رایتل می‌توانند در این ۴۸ کشور از تمامی سرویس‌های رایتل ( تماس صوتی، پیامک و اینترنت ) نیز استفاده کنند.
همچنین رایتل به مناسبت فرا رسیدن نوروز و افزایش سفرها تدبیری اندیشیده است تا مشترکین این اپراتور جهت برقراری ارتباطات مقرون به صرفه و بدون نیاز به خرید سیم‌کارت در کشورهایی که مسافر بیشتری دارد از جمله امارات، ارمنستان، آذربایجان، سوئد، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، هند و ایالت متحده از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شوند که اطلاع‌رسانی کامل در این خصوص در روزهای پایانی سال و در وب‌سایت رایتل صورت خواهد گرفت.مراقب نقاط هم‌پوشانی باشید!اما اگر از آن دسته از هموطنانی هستید که برای تعطیلات نوروز به نقاط مرزی سفر می‌کنید، حواستان باشد به علت همپوشانی، از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده نکنید. در نقاط مرزی به علت پوشش آنتن شبکه‌های تلفن همراه کشورهای همسایه، همواره احتمال انجام مکالمه در داخل کشور از طریق شبکه آنها وجود دارد.
به همین دلیل در هنگام سفر به این مناطق، از داشتن آنتن شبکه اپراتوری تلفن همراه اول (IR – TCI) یا (IR – MCI) و یا (۴۳۲۱۱) و برای اپراتور ایرانسل (MTNIrancell) اطمینان پیدا کرده و سپس برای برقراری تماس اقدام کنید. در صورت برقراری ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه کشورهای همسایه هزینه‌های رومینگ بین‌الملل مطابق با تعرفه آن کشور محاسبه خواهد شد.
زابل و بازارچه مرزی تایباد با کشور افغانستان، آستارا با کشور آذربایجان، شهرهای استان آذربایجان غربی با کشورهای ارمنستان و ترکیه، شهرهای مرزی استان کردستان با کشورهای عراق و ترکیه، منطقه فاو و روستاهای اطراف با کشورهای عراق و کویت، شلمچه با کشور عراق و جزایر خلیج فارس (در صورت استفاده از شناور) با کشور امارات نقاطی هستند که با اپراتورهای کشورهای همسایه هم‌پوشانی دارند.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 145 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:14

پسماند
شهروندان به منظور حفظ محیط زیست، معادن و منابع طبیعی کشور و تامین مواد اولیه صنایع، پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی خود را تفکیک و به شهرداری‌ها تحویل دهند.
 
 
بازیافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی با روش‌های استاندارد علاوه بر کاهش مخاطرات زیست محیطی این نوع پسماندها و جلوگیری از آلودگی انسانی، مزایای اقتصادی قابل توجهی برای صنایع کشور خواهد داشت.
 
 
محصولات حاصل از بازیافت پسماند الکترونیکی و الکتریکی شامل انواع فلزات و ترکیبات فلزی مورد نیاز صنایع از قبیل مس، قلع، سرب، روی، آهن و آلومینیوم و ترکیبات آن که در صنایع تولید کابل، آبکاری، فولاد و ذوب آهن، باتری، شیشه، پروفیل، آلومینیوم، کشاورزی، دامداری و … به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع پلاستیک نیز پس از فرآوری، مورد استفاده کارخانجات تزریق و پلاستیک و … قرار می‌گیرد.
 
 
با توجه به موارد یاد شده همکاری شهروندان با شهرداری‌ها در ارتباط با تفکیک و تحویل این نوع پسماندها علاوه بر مزایای فراوان زیست محیطی، کمک بزرگی به تامین مواد اولیه صنایع از یک سو و حفظ معادن و منابع طبیعی خدادادی کشور برای نسل‌های آینده خواهد بود.
 
 
بازیافت پسماند الکترونیکی و الکتریکی به معنای استخراج فلزات و مواد از معادن شهری، کاهش مصرف انرژی و استخراج از منابع و معادن طبیعی و حفظ محیط زیست طبیعی و انسانی کشور را به دنبال دارد.
 
 
پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی شامل تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات مثل کامپیوترهای شخصی (PCs)، نوتبوک‌ها، تلفن‌های همراه، دستگاه‌های دورنگار، کپی و چاپگرها، تجهیزات شبکه، سیم و کابل، نمایشگرها اعم از انواع مانیتور و تلویزیون و لوازم برقی بزرگ مانند انواع یخچال، کولر، لباسشویی، ظرفشویی و…است.
 
 
همچنین از جمله پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی دیگر وسایل کوچک خانگی شامل انواع جاروبرقی، چرخ گوشت، قهوه‌سازها، اتو، تسترها، پخش‌کنندگان VCR/DVD/CD، دستگاه‌های صوتی، رادیوها و غیره است، تجهیزات روشنایی شامل انواع لامپ‌های مهتابی، کم مصرف و… نیز جمله این پسماندها محسوب می‌شود.
 
 
باطری شامل انواع باطری‌های قلمی، شارژی، ساعتی، اتومبیل و… نیز از جمله پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی است، همچنین ابزار‌آلات الکتریکی و الکترونیکی صنعتی شامل انواع مته برقی، اره برقی، ماشین چمن زنی، ماشین‌های دوزندگی و … از دیگر پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی است.
 
 
به گزارش فاوانیوز از ایسنا لازم بذکرست؛ پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی انواعی از پسماندهای ویژه هستند که حاوی فلزات سنگین و سمی از قبیل جیوه، سرب، آرسنیک، کادمیوم و انواع پلاستیک‌ها هستند، فلزات سنگین مخاطرات بهداشتی مختلفی را به همراه دارند که از جمله آنها ورود از طریق آب و زنجیره غذایی به بدن انسان و حیوانات است که امکان تراکم و تجمع این فلزات در بدن انسان در دراز مدت وجود دارد، همچنین برخی از فلزات سنگین در کودکان حساسیت بسیاری ایجاد می‌کنند.
 
 
بعضی از فلزات سنگین برای ارگانیسم‌ها نقش سرطان‌زایی دارند و موجب مسمومیت گیاهان از طریق آلودگی خاک می‌شوند، همچنین ضمن تاثیر بر روی غشاء سلولی فعالیت آنیزم تنظیم‌کننده فعالیت‌های متابولیکی بدن را مختل می‌کنند و موجب پیدایش تومور و کاهش طول عمر می‌شوند.
 
 
این فلزات از طریق تنفسی می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های مختلف شوند، بنابراین جداسازی این نوع پسماند از سایر پسماندهای خانگی ضروری است و با توجه به اینکه خطرات بالقوه نگهداری این نوع پسماندها بالا است (به عنوان مثال کادمیوم‌ موجود در یک باتری گوشی موبایل می‌تواند ۶۰۰ متر مکعب آب را آلوده کند) تحویل آن به غرفه‌های بازیافت شهرداری اکیدا توصیه می‌شود تا طبق ضوابط زیست محیطی نسبت به بازیافت آن اقدام شود.
 

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 149 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:14

ویکی پدیا
پس از آغاز به کار ویکیپدیا در سال ۲۰۰۱ میلادی، این دانشنامه‌ی اینترنتی به اندازه‌ای گسترده، محبوب و مرجع شده که نمی‌توان اینترنت را بدون آن تصور کرد. با وجود بهره‌گیری از ۳۸ میلیون مقاله در ۲۹۰ زبان، هنوز افرادی که از ناتوانی‌های جسمی و یادگیری رنج برده یا سواد کافی ندارند، نمی‌توانند از این منبع استفاده کنند، حال آنکه ویکیپدیا درصدد توسعه‌ی یک پلتفرم صوتی برای خواندن مقالات و ارائه‌ی اطلاعات از طریق صوت است.
 
پس از تاسیس ویکیپدیا در سال ۲۰۰۱ میلادی، این مرجع اینترنتی روز به روز گسترش یافته، بطوریکه این روزها می‌توان از آن به عنوان یک منبع قابل استناد در بسیاری از حوزه‌ها استفاده کرد. پس از ۱۵ سال از زمان آغاز به کار ویکیپدیا، این مرجع اینترنتی در حال حاضر دارای بیش از ۳۸ میلیون مقاله در بیش از ۲۹۰ زبان مختلف است.
 
با وجود اینکه ویکیپدیا در سراسر جهان توسط طیف گسترده‌ای از کاربران اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما هنوز هستند افرادی که نمی‌توانند با این سرویس ارتباط برقرار کنند. برای مثال می‌توان به افرادی اشاره کرد که از ناتوانی‌های جسمی نظیر نابینایی رنج می‌برند یا با مشکلات یادگیری دست به گریبان هستند. همچنین افرادی که سواد چندانی نیز ندارند، از گنجینه‌ی مطالب موجود در ویکیپدیا بی بهره مانده‌اند.
 
ویکیمدیای سوئد با درک این مشکلات، در پی آن است تا مطالب موجود در ویکیپدیا را برای تمام افراد قابل استفاده کند. این کمپانی برای تحقق ایده‌های خود با انستیتو فناوری سلطنتی KTH همکاری می‌کند تا یک پلتفرم صوتی را که اختصاصا برای ویکیپدیا بهینه شده، توسعه دهند. این دو نهاد برای عرضه‌ی سرویس مورد نظر در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ریزی کرده‌اند. البته در ابتدای کار این سرویس در چند زبان محدود در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. یواخیم گوستافسون، پروفسور دانشگاه KTH در این خصوص چنین اظهار نظر می‌کند:
 
در مرحله‌ی اول تمرکز ما روی زبان سوئدی است که در خلال توسعه‌ی آن از منابع زبانی داخلی برای توسعه‌ی این سرویس استفاده خواهیم کرد. پس از آن زبان‌های انگلیسی که انتظار داریم منابع متن باز زیادی را از آن در اختیار بگیریم، توسعه داده خواهد شد. در مرحله‌ی بعد به سراغ زبان عربی خواهیم رفت.
با توجه به ماهیت ویکیپدیا که بصورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد، این پلتفرم صوتی نیز بصورت رایگان بوده و بصورت متن باز در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود نرم‌افزار توسعه یافته برای این پلتفرم در کاربردهای دیگری علاوه بر خواندن صفحات ویکیپدیا مورد استفاده قرار گیرد.
 
براساس آمارهای ارائه شده توسط ویکیپدیا، بیش از ۲۵ درصد از بازدیدکنندگان ماهیانه‌ی این سرویس که بالغ بر ۱۲۵ میلیون خواننده‌ی ماهیانه می‌شود، ترجیح می‌دهند تا با استفاده از یک سیستم صوتی، متون موجود را بصورت صوتی گوش کنند.
 

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 148 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 10:00

رومینگ
برخی از مشترکان تلفن همراه پس از انجام سفرهای خارجی با مشکلات مختلفی در هزینه مربوط به تلفن همراه خود مواجه شده و گاهی قبض‌های میلیونی دریافت می‌کنند. اما برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟
به گزارش فاوانیوز از ایسنا، معمولا پیش از هر سفر این جمله را از سوی افراد مختلف می‌شنویم که می‌گویند «رسیدی تماس بگیر!» حال اگر این سفر داخلی باشد، مشکلی در برقراری تماس نیست؛ اما در سفرهای خارج از کشور، گاهی تماس گرفتن به آسانی آنچه فکر می‌کنیم نیست.ممکن است ساعت‌ها طول بکشد تا به تلفن یا اینترنت دسترسی پیدا کنیم و گاهی هم هزینه آنقدر بالاست که ترجیح می‌دهیم قید تماس را بزنیم. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ شاید یکی از راهکارهایی که افراد در این زمینه انتخاب می‌کنند استفاده از سیم‌کارت وطنی و پرداخت هزینه رومینگ باشد.بر همین اساس با توجه به نزدیک شدن تعطیلات عید و سفرهای نوروزی، افراد ممکن است برای تماس با ایران سیم‌کارت کشور مقصد را تهیه کرده یا از سیم‌کارت ایرانی خود استفاده کنند. البته پیش از این سفرها لازم است حتما اطلاعاتی درباره شرایط رومینگ داشته باشند تا از ضررهای میلیونی احتمالی جلوگیری کنند.رومینگ بین‌الملل چیست؟برخی بر این باورند که به محض ورود به کشورهای دیگر، هزینه رومینگ برای سیم‌کارت آنها در نظر گرفته می‌شود، اما این طور نیست. رومینگ یعنی امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت تماس، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا و استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد. پس زمانی که مشترکی از یکی از سرویس‌های مذکور استفاده می‌کند، هزینه رومینگ برای او محاسبه خواهد شد.نکات مهم در استفاده از رومینگ در تعطیلات نوروزاما اگر شما تصمیم گرفتید در سفرهای خارجی نوروزی با سیم‌کارت شخصی خودتان با داخل کشور ارتباط برقرار کنید، باید مطمئن شوید که سیم‌کارت ایرانی شما با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ است یا خیر؟ در ارتباط با مشترکان اپراتور اول تلفن همراه یا همراه اول سرویس رومینگ برای تمامی سیم‌کارت‌های دایری قدیم همراه اول، فعال است و نیازی به فعال‌سازی مجدد نیست.
مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی دایری جدید که از مرداد ۱۳۹۲ به بعد سیم‌کارت خود را تهیه کرده‌اند هم باید در این خصوص به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند.
سیم‌کارت‌های دائمی با پیش شماره ۹۱۰ فاقد سرویس رومینگ هستند و با پرداخت قبضی با حداقل ۲ میلیون ریال در دفاتر خدمات ارتباطی می‌توان رومینگ آن را فعال کرد.
برای سیم‌کارت اعتباری همراه اول هم می‌توان از رومینگ اعتباری همراه اول در ۲۸ کشور از طریق ۴۶ اپراتور استفاده کرد.
در این میان از جمله مزایای مهم استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری، امکان کنترل هزینه آن با توجه به اطلاع از میزان شارژ سیم‌کارت است که در صورت اتمام شارژ تلفن همراه نیز امکان انتقال شارژ از ایران توسط بستگان وجود دارد.
این امر در سفرهای زیارتی به عراق برای زائرانی که به دلیل کهولت سن توانایی تهیه شارژ و یا وارد کردن کدهای فعال‌سازی در گوشی خود را ندارند بسیار حائز اهمیت است.
برای سیم‌کارت ایرانسل هم، لازم است مشترکان جهت استفاده از سرویس رومینگ، صورتحساب‌های قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده و مبلغ ۸ میلیون ریال سپرده رومینگ را نیز پرداخت کنند.نکته مهم در استفاده از سرویس رومینگ این است که هزینه مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه هزینه دو دقیقه مکالمه و محاسبه می‌شود، پس بهتر است دقایق مکالمات خود را کامل کنید و بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن، از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنید تا متحمل هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط نشوید.
برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ همراه اول در کشور مورد نظر می‌توانید با ۹۹۹۰ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید متن «نام یا کد کشور بدون صفر» به ۸۰۷۰ و یا متن «R، نام یا کد کشور بدون صفر» به ۹۹۰۰۰۹ را پیامک کنید.
برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ ایرانسل هم می‌توانید با ارسال نام فارسی یا انگلیسی کشور مقصد به ۵۵۵، از تعرفه‌های رومینگ در کشور مورد نظر مطلع شوید.
برای استفاده از تخفیف‌های ویژه رومینگ اپراتورها به ویژه برای کشورهایی مثل ترکیه، امارات، ارمنستان، آذربایجان و… که مقصد بسیاری از سفرهای نوروزی است، می‌توانید به پرتال اپراتور خود مراجعه کنید.
در آستانه‌ فرارسیدن تعطیلات نوروز ۹۵ و امکان سفر هموطنان به خارج از کشور، مشترکین رایتل نیز همچون مشترکان سایر اپراتورهای تلفن همراه امکان خواهند داشت که سیم‌کارت خود را در کشور مقصد طرف قرارداد رومینگ بین‌الملل رایتل نیز همراه داشته باشند و از خدمات و سرویس‌های اپراتور خود در آن کشور نیز بهره‌مند شوند.
رایتل در حال حاضر با ۴۸ کشور دنیا و ۵۵ اپراتور قرارداد رومینگ دارد و مشترکین رایتل می‌توانند در این ۴۸ کشور از تمامی سرویس‌های رایتل ( تماس صوتی، پیامک و اینترنت ) نیز استفاده کنند.
همچنین رایتل به مناسبت فرا رسیدن نوروز و افزایش سفرها تدبیری اندیشیده است تا مشترکین این اپراتور جهت برقراری ارتباطات مقرون به صرفه و بدون نیاز به خرید سیم‌کارت در کشورهایی که مسافر بیشتری دارد از جمله امارات، ارمنستان، آذربایجان، سوئد، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، هند و ایالت متحده از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شوند که اطلاع‌رسانی کامل در این خصوص در روزهای پایانی سال و در وب‌سایت رایتل صورت خواهد گرفت.مراقب نقاط هم‌پوشانی باشید!اما اگر از آن دسته از هموطنانی هستید که برای تعطیلات نوروز به نقاط مرزی سفر می‌کنید، حواستان باشد به علت همپوشانی، از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده نکنید. در نقاط مرزی به علت پوشش آنتن شبکه‌های تلفن همراه کشورهای همسایه، همواره احتمال انجام مکالمه در داخل کشور از طریق شبکه آنها وجود دارد.
به همین دلیل در هنگام سفر به این مناطق، از داشتن آنتن شبکه اپراتوری تلفن همراه اول (IR – TCI) یا (IR – MCI) و یا (۴۳۲۱۱) و برای اپراتور ایرانسل (MTNIrancell) اطمینان پیدا کرده و سپس برای برقراری تماس اقدام کنید. در صورت برقراری ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه کشورهای همسایه هزینه‌های رومینگ بین‌الملل مطابق با تعرفه آن کشور محاسبه خواهد شد.
زابل و بازارچه مرزی تایباد با کشور افغانستان، آستارا با کشور آذربایجان، شهرهای استان آذربایجان غربی با کشورهای ارمنستان و ترکیه، شهرهای مرزی استان کردستان با کشورهای عراق و ترکیه، منطقه فاو و روستاهای اطراف با کشورهای عراق و کویت، شلمچه با کشور عراق و جزایر خلیج فارس (در صورت استفاده از شناور) با کشور امارات نقاطی هستند که با اپراتورهای کشورهای همسایه هم‌پوشانی دارند.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 153 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 10:00

پسماند
شهروندان به منظور حفظ محیط زیست، معادن و منابع طبیعی کشور و تامین مواد اولیه صنایع، پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی خود را تفکیک و به شهرداری‌ها تحویل دهند.
 
 
بازیافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی با روش‌های استاندارد علاوه بر کاهش مخاطرات زیست محیطی این نوع پسماندها و جلوگیری از آلودگی انسانی، مزایای اقتصادی قابل توجهی برای صنایع کشور خواهد داشت.
 
 
محصولات حاصل از بازیافت پسماند الکترونیکی و الکتریکی شامل انواع فلزات و ترکیبات فلزی مورد نیاز صنایع از قبیل مس، قلع، سرب، روی، آهن و آلومینیوم و ترکیبات آن که در صنایع تولید کابل، آبکاری، فولاد و ذوب آهن، باتری، شیشه، پروفیل، آلومینیوم، کشاورزی، دامداری و … به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع پلاستیک نیز پس از فرآوری، مورد استفاده کارخانجات تزریق و پلاستیک و … قرار می‌گیرد.
 
 
با توجه به موارد یاد شده همکاری شهروندان با شهرداری‌ها در ارتباط با تفکیک و تحویل این نوع پسماندها علاوه بر مزایای فراوان زیست محیطی، کمک بزرگی به تامین مواد اولیه صنایع از یک سو و حفظ معادن و منابع طبیعی خدادادی کشور برای نسل‌های آینده خواهد بود.
 
 
بازیافت پسماند الکترونیکی و الکتریکی به معنای استخراج فلزات و مواد از معادن شهری، کاهش مصرف انرژی و استخراج از منابع و معادن طبیعی و حفظ محیط زیست طبیعی و انسانی کشور را به دنبال دارد.
 
 
پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی شامل تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات مثل کامپیوترهای شخصی (PCs)، نوتبوک‌ها، تلفن‌های همراه، دستگاه‌های دورنگار، کپی و چاپگرها، تجهیزات شبکه، سیم و کابل، نمایشگرها اعم از انواع مانیتور و تلویزیون و لوازم برقی بزرگ مانند انواع یخچال، کولر، لباسشویی، ظرفشویی و…است.
 
 
همچنین از جمله پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی دیگر وسایل کوچک خانگی شامل انواع جاروبرقی، چرخ گوشت، قهوه‌سازها، اتو، تسترها، پخش‌کنندگان VCR/DVD/CD، دستگاه‌های صوتی، رادیوها و غیره است، تجهیزات روشنایی شامل انواع لامپ‌های مهتابی، کم مصرف و… نیز جمله این پسماندها محسوب می‌شود.
 
 
باطری شامل انواع باطری‌های قلمی، شارژی، ساعتی، اتومبیل و… نیز از جمله پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی است، همچنین ابزار‌آلات الکتریکی و الکترونیکی صنعتی شامل انواع مته برقی، اره برقی، ماشین چمن زنی، ماشین‌های دوزندگی و … از دیگر پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی است.
 
 
به گزارش فاوانیوز از ایسنا لازم بذکرست؛ پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی انواعی از پسماندهای ویژه هستند که حاوی فلزات سنگین و سمی از قبیل جیوه، سرب، آرسنیک، کادمیوم و انواع پلاستیک‌ها هستند، فلزات سنگین مخاطرات بهداشتی مختلفی را به همراه دارند که از جمله آنها ورود از طریق آب و زنجیره غذایی به بدن انسان و حیوانات است که امکان تراکم و تجمع این فلزات در بدن انسان در دراز مدت وجود دارد، همچنین برخی از فلزات سنگین در کودکان حساسیت بسیاری ایجاد می‌کنند.
 
 
بعضی از فلزات سنگین برای ارگانیسم‌ها نقش سرطان‌زایی دارند و موجب مسمومیت گیاهان از طریق آلودگی خاک می‌شوند، همچنین ضمن تاثیر بر روی غشاء سلولی فعالیت آنیزم تنظیم‌کننده فعالیت‌های متابولیکی بدن را مختل می‌کنند و موجب پیدایش تومور و کاهش طول عمر می‌شوند.
 
 
این فلزات از طریق تنفسی می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های مختلف شوند، بنابراین جداسازی این نوع پسماند از سایر پسماندهای خانگی ضروری است و با توجه به اینکه خطرات بالقوه نگهداری این نوع پسماندها بالا است (به عنوان مثال کادمیوم‌ موجود در یک باتری گوشی موبایل می‌تواند ۶۰۰ متر مکعب آب را آلوده کند) تحویل آن به غرفه‌های بازیافت شهرداری اکیدا توصیه می‌شود تا طبق ضوابط زیست محیطی نسبت به بازیافت آن اقدام شود.
 

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 131 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 10:00

فاوا نیوزپسماند الکترونیکی را به شهرداری ها بدهیدمراقب هزینه‌های رومینگ باشیدپلتفرم صوتی ویکی پدیا تا سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود

http://www.favanews.com پایگاه خبری و اطلاع رسانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران Fri, 18 Mar 2016 17:11:34 +0000 fa-IR hourly 1 http://wordpress.org/?v=4.2.7 http://www.favanews.com/14840/%d9%be%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%af%d9%87 http://www.favanews.com/14840/%d9%be%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%af%d9%87#Idea Fri, 18 Mar 2016 17:11:34 +0000 http://www.favanews.com/?p=14840  
 
بازیافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی با روش‌های استاندارد علاوه بر کاهش مخاطرات زیست محیطی این نوع پسماندها و جلوگیری از آلودگی انسانی، مزایای اقتصادی قابل توجهی برای صنایع کشور خواهد داشت.
 
 
محصولات حاصل از بازیافت پسماند الکترونیکی و الکتریکی شامل انواع فلزات و ترکیبات فلزی مورد نیاز صنایع از قبیل مس، قلع، سرب، روی، آهن و آلومینیوم و ترکیبات آن که در صنایع تولید کابل، آبکاری، فولاد و ذوب آهن، باتری، شیشه، پروفیل، آلومینیوم، کشاورزی، دامداری و … به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع پلاستیک نیز پس از فرآوری، مورد استفاده کارخانجات تزریق و پلاستیک و … قرار می‌گیرد.
 
 
با توجه به موارد یاد شده همکاری شهروندان با شهرداری‌ها در ارتباط با تفکیک و تحویل این نوع پسماندها علاوه بر مزایای فراوان زیست محیطی، کمک بزرگی به تامین مواد اولیه صنایع از یک سو و حفظ معادن و منابع طبیعی خدادادی کشور برای نسل‌های آینده خواهد بود.
 
 
بازیافت پسماند الکترونیکی و الکتریکی به معنای استخراج فلزات و مواد از معادن شهری، کاهش مصرف انرژی و استخراج از منابع و معادن طبیعی و حفظ محیط زیست طبیعی و انسانی کشور را به دنبال دارد.
 
 
پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی شامل تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات مثل کامپیوترهای شخصی (PCs)، نوتبوک‌ها، تلفن‌های همراه، دستگاه‌های دورنگار، کپی و چاپگرها، تجهیزات شبکه، سیم و کابل، نمایشگرها اعم از انواع مانیتور و تلویزیون و لوازم برقی بزرگ مانند انواع یخچال، کولر، لباسشویی، ظرفشویی و…است.
 
 
همچنین از جمله پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی دیگر وسایل کوچک خانگی شامل انواع جاروبرقی، چرخ گوشت، قهوه‌سازها، اتو، تسترها، پخش‌کنندگان VCR/DVD/CD، دستگاه‌های صوتی، رادیوها و غیره است، تجهیزات روشنایی شامل انواع لامپ‌های مهتابی، کم مصرف و… نیز جمله این پسماندها محسوب می‌شود.
 
 
باطری شامل انواع باطری‌های قلمی، شارژی، ساعتی، اتومبیل و… نیز از جمله پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی است، همچنین ابزار‌آلات الکتریکی و الکترونیکی صنعتی شامل انواع مته برقی، اره برقی، ماشین چمن زنی، ماشین‌های دوزندگی و … از دیگر پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی است.
 
 
به گزارش فاوانیوز از ایسنا لازم بذکرست؛ پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی انواعی از پسماندهای ویژه هستند که حاوی فلزات سنگین و سمی از قبیل جیوه، سرب، آرسنیک، کادمیوم و انواع پلاستیک‌ها هستند، فلزات سنگین مخاطرات بهداشتی مختلفی را به همراه دارند که از جمله آنها ورود از طریق آب و زنجیره غذایی به بدن انسان و حیوانات است که امکان تراکم و تجمع این فلزات در بدن انسان در دراز مدت وجود دارد، همچنین برخی از فلزات سنگین در کودکان حساسیت بسیاری ایجاد می‌کنند.
 
 
بعضی از فلزات سنگین برای ارگانیسم‌ها نقش سرطان‌زایی دارند و موجب مسمومیت گیاهان از طریق آلودگی خاک می‌شوند، همچنین ضمن تاثیر بر روی غشاء سلولی فعالیت آنیزم تنظیم‌کننده فعالیت‌های متابولیکی بدن را مختل می‌کنند و موجب پیدایش تومور و کاهش طول عمر می‌شوند.
 
 
این فلزات از طریق تنفسی می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های مختلف شوند، بنابراین جداسازی این نوع پسماند از سایر پسماندهای خانگی ضروری است و با توجه به اینکه خطرات بالقوه نگهداری این نوع پسماندها بالا است (به عنوان مثال کادمیوم‌ موجود در یک باتری گوشی موبایل می‌تواند ۶۰۰ متر مکعب آب را آلوده کند) تحویل آن به غرفه‌های بازیافت شهرداری اکیدا توصیه می‌شود تا طبق ضوابط زیست محیطی نسبت به بازیافت آن اقدام شود.
 ]]> http://www.favanews.com/14840/%d9%be%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%af%d9%87/feed 0 http://www.favanews.com/14836/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d8%af http://www.favanews.com/14836/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d8%af#Idea Tue, 15 Mar 2016 11:30:15 +0000 http://www.favanews.com/?p=14836 به گزارش فاوانیوز از ایسنا، معمولا پیش از هر سفر این جمله را از سوی افراد مختلف می‌شنویم که می‌گویند «رسیدی تماس بگیر!» حال اگر این سفر داخلی باشد، مشکلی در برقراری تماس نیست؛ اما در سفرهای خارج از کشور، گاهی تماس گرفتن به آسانی آنچه فکر می‌کنیم نیست.ممکن است ساعت‌ها طول بکشد تا به تلفن یا اینترنت دسترسی پیدا کنیم و گاهی هم هزینه آنقدر بالاست که ترجیح می‌دهیم قید تماس را بزنیم. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ شاید یکی از راهکارهایی که افراد در این زمینه انتخاب می‌کنند استفاده از سیم‌کارت وطنی و پرداخت هزینه رومینگ باشد.بر همین اساس با توجه به نزدیک شدن تعطیلات عید و سفرهای نوروزی، افراد ممکن است برای تماس با ایران سیم‌کارت کشور مقصد را تهیه کرده یا از سیم‌کارت ایرانی خود استفاده کنند. البته پیش از این سفرها لازم است حتما اطلاعاتی درباره شرایط رومینگ داشته باشند تا از ضررهای میلیونی احتمالی جلوگیری کنند.رومینگ بین‌الملل چیست؟برخی بر این باورند که به محض ورود به کشورهای دیگر، هزینه رومینگ برای سیم‌کارت آنها در نظر گرفته می‌شود، اما این طور نیست. رومینگ یعنی امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت تماس، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا و استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد. پس زمانی که مشترکی از یکی از سرویس‌های مذکور استفاده می‌کند، هزینه رومینگ برای او محاسبه خواهد شد.نکات مهم در استفاده از رومینگ در تعطیلات نوروزاما اگر شما تصمیم گرفتید در سفرهای خارجی نوروزی با سیم‌کارت شخصی خودتان با داخل کشور ارتباط برقرار کنید، باید مطمئن شوید که سیم‌کارت ایرانی شما با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ است یا خیر؟ در ارتباط با مشترکان اپراتور اول تلفن همراه یا همراه اول سرویس رومینگ برای تمامی سیم‌کارت‌های دایری قدیم همراه اول، فعال است و نیازی به فعال‌سازی مجدد نیست.
مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی دایری جدید که از مرداد ۱۳۹۲ به بعد سیم‌کارت خود را تهیه کرده‌اند هم باید در این خصوص به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند.
سیم‌کارت‌های دائمی با پیش شماره ۹۱۰ فاقد سرویس رومینگ هستند و با پرداخت قبضی با حداقل ۲ میلیون ریال در دفاتر خدمات ارتباطی می‌توان رومینگ آن را فعال کرد.
برای سیم‌کارت اعتباری همراه اول هم می‌توان از رومینگ اعتباری همراه اول در ۲۸ کشور از طریق ۴۶ اپراتور استفاده کرد.
در این میان از جمله مزایای مهم استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری، امکان کنترل هزینه آن با توجه به اطلاع از میزان شارژ سیم‌کارت است که در صورت اتمام شارژ تلفن همراه نیز امکان انتقال شارژ از ایران توسط بستگان وجود دارد.
این امر در سفرهای زیارتی به عراق برای زائرانی که به دلیل کهولت سن توانایی تهیه شارژ و یا وارد کردن کدهای فعال‌سازی در گوشی خود را ندارند بسیار حائز اهمیت است.
برای سیم‌کارت ایرانسل هم، لازم است مشترکان جهت استفاده از سرویس رومینگ، صورتحساب‌های قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده و مبلغ ۸ میلیون ریال سپرده رومینگ را نیز پرداخت کنند.نکته مهم در استفاده از سرویس رومینگ این است که هزینه مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه هزینه دو دقیقه مکالمه و محاسبه می‌شود، پس بهتر است دقایق مکالمات خود را کامل کنید و بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن، از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنید تا متحمل هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط نشوید.
برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ همراه اول در کشور مورد نظر می‌توانید با ۹۹۹۰ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید متن «نام یا کد کشور بدون صفر» به ۸۰۷۰ و یا متن «R، نام یا کد کشور بدون صفر» به ۹۹۰۰۰۹ را پیامک کنید.
برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ ایرانسل هم می‌توانید با ارسال نام فارسی یا انگلیسی کشور مقصد به ۵۵۵، از تعرفه‌های رومینگ در کشور مورد نظر مطلع شوید.
برای استفاده از تخفیف‌های ویژه رومینگ اپراتورها به ویژه برای کشورهایی مثل ترکیه، امارات، ارمنستان، آذربایجان و… که مقصد بسیاری از سفرهای نوروزی است، می‌توانید به پرتال اپراتور خود مراجعه کنید.
در آستانه‌ فرارسیدن تعطیلات نوروز ۹۵ و امکان سفر هموطنان به خارج از کشور، مشترکین رایتل نیز همچون مشترکان سایر اپراتورهای تلفن همراه امکان خواهند داشت که سیم‌کارت خود را در کشور مقصد طرف قرارداد رومینگ بین‌الملل رایتل نیز همراه داشته باشند و از خدمات و سرویس‌های اپراتور خود در آن کشور نیز بهره‌مند شوند.
رایتل در حال حاضر با ۴۸ کشور دنیا و ۵۵ اپراتور قرارداد رومینگ دارد و مشترکین رایتل می‌توانند در این ۴۸ کشور از تمامی سرویس‌های رایتل ( تماس صوتی، پیامک و اینترنت ) نیز استفاده کنند.
همچنین رایتل به مناسبت فرا رسیدن نوروز و افزایش سفرها تدبیری اندیشیده است تا مشترکین این اپراتور جهت برقراری ارتباطات مقرون به صرفه و بدون نیاز به خرید سیم‌کارت در کشورهایی که مسافر بیشتری دارد از جمله امارات، ارمنستان، آذربایجان، سوئد، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، هند و ایالت متحده از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شوند که اطلاع‌رسانی کامل در این خصوص در روزهای پایانی سال و در وب‌سایت رایتل صورت خواهد گرفت.مراقب نقاط هم‌پوشانی باشید!اما اگر از آن دسته از هموطنانی هستید که برای تعطیلات نوروز به نقاط مرزی سفر می‌کنید، حواستان باشد به علت همپوشانی، از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده نکنید. در نقاط مرزی به علت پوشش آنتن شبکه‌های تلفن همراه کشورهای همسایه، همواره احتمال انجام مکالمه در داخل کشور از طریق شبکه آنها وجود دارد.
به همین دلیل در هنگام سفر به این مناطق، از داشتن آنتن شبکه اپراتوری تلفن همراه اول (IR – TCI) یا (IR – MCI) و یا (۴۳۲۱۱) و برای اپراتور ایرانسل (MTNIrancell) اطمینان پیدا کرده و سپس برای برقراری تماس اقدام کنید. در صورت برقراری ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه کشورهای همسایه هزینه‌های رومینگ بین‌الملل مطابق با تعرفه آن کشور محاسبه خواهد شد.
زابل و بازارچه مرزی تایباد با کشور افغانستان، آستارا با کشور آذربایجان، شهرهای استان آذربایجان غربی با کشورهای ارمنستان و ترکیه، شهرهای مرزی استان کردستان با کشورهای عراق و ترکیه، منطقه فاو و روستاهای اطراف با کشورهای عراق و کویت، شلمچه با کشور عراق و جزایر خلیج فارس (در صورت استفاده از شناور) با کشور امارات نقاطی هستند که با اپراتورهای کشورهای همسایه هم‌پوشانی دارند.]]> http://www.favanews.com/14836/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d8%af/feed 0 http://www.favanews.com/14833/%d9%be%d9%84%d8%aa%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%b5%d9%88%d8%aa%db%8c-%d9%88%db%8c%da%a9%db%8c-%d9%be%d8%af%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7-%d8%b9%d8%b1%d8%b6%d9%87-%d9%85 http://www.favanews.com/14833/%d9%be%d9%84%d8%aa%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%b5%d9%88%d8%aa%db%8c-%d9%88%db%8c%da%a9%db%8c-%d9%be%d8%af%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7-%d8%b9%d8%b1%d8%b6%d9%87-%d9%85#Idea Tue, 15 Mar 2016 10:30:03 +0000 http://www.favanews.com/?p=14833

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 126 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 8:59

پسماند
شهروندان به منظور حفظ محیط زیست، معادن و منابع طبیعی کشور و تامین مواد اولیه صنایع، پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی خود را تفکیک و به شهرداری‌ها تحویل دهند.
 
 
بازیافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی با روش‌های استاندارد علاوه بر کاهش مخاطرات زیست محیطی این نوع پسماندها و جلوگیری از آلودگی انسانی، مزایای اقتصادی قابل توجهی برای صنایع کشور خواهد داشت.
 
 
محصولات حاصل از بازیافت پسماند الکترونیکی و الکتریکی شامل انواع فلزات و ترکیبات فلزی مورد نیاز صنایع از قبیل مس، قلع، سرب، روی، آهن و آلومینیوم و ترکیبات آن که در صنایع تولید کابل، آبکاری، فولاد و ذوب آهن، باتری، شیشه، پروفیل، آلومینیوم، کشاورزی، دامداری و … به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع پلاستیک نیز پس از فرآوری، مورد استفاده کارخانجات تزریق و پلاستیک و … قرار می‌گیرد.
 
 
با توجه به موارد یاد شده همکاری شهروندان با شهرداری‌ها در ارتباط با تفکیک و تحویل این نوع پسماندها علاوه بر مزایای فراوان زیست محیطی، کمک بزرگی به تامین مواد اولیه صنایع از یک سو و حفظ معادن و منابع طبیعی خدادادی کشور برای نسل‌های آینده خواهد بود.
 
 
بازیافت پسماند الکترونیکی و الکتریکی به معنای استخراج فلزات و مواد از معادن شهری، کاهش مصرف انرژی و استخراج از منابع و معادن طبیعی و حفظ محیط زیست طبیعی و انسانی کشور را به دنبال دارد.
 
 
پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی شامل تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات مثل کامپیوترهای شخصی (PCs)، نوتبوک‌ها، تلفن‌های همراه، دستگاه‌های دورنگار، کپی و چاپگرها، تجهیزات شبکه، سیم و کابل، نمایشگرها اعم از انواع مانیتور و تلویزیون و لوازم برقی بزرگ مانند انواع یخچال، کولر، لباسشویی، ظرفشویی و…است.
 
 
همچنین از جمله پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی دیگر وسایل کوچک خانگی شامل انواع جاروبرقی، چرخ گوشت، قهوه‌سازها، اتو، تسترها، پخش‌کنندگان VCR/DVD/CD، دستگاه‌های صوتی، رادیوها و غیره است، تجهیزات روشنایی شامل انواع لامپ‌های مهتابی، کم مصرف و… نیز جمله این پسماندها محسوب می‌شود.
 
 
باطری شامل انواع باطری‌های قلمی، شارژی، ساعتی، اتومبیل و… نیز از جمله پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی است، همچنین ابزار‌آلات الکتریکی و الکترونیکی صنعتی شامل انواع مته برقی، اره برقی، ماشین چمن زنی، ماشین‌های دوزندگی و … از دیگر پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی است.
 
 
به گزارش فاوانیوز از ایسنا لازم بذکرست؛ پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی انواعی از پسماندهای ویژه هستند که حاوی فلزات سنگین و سمی از قبیل جیوه، سرب، آرسنیک، کادمیوم و انواع پلاستیک‌ها هستند، فلزات سنگین مخاطرات بهداشتی مختلفی را به همراه دارند که از جمله آنها ورود از طریق آب و زنجیره غذایی به بدن انسان و حیوانات است که امکان تراکم و تجمع این فلزات در بدن انسان در دراز مدت وجود دارد، همچنین برخی از فلزات سنگین در کودکان حساسیت بسیاری ایجاد می‌کنند.
 
 
بعضی از فلزات سنگین برای ارگانیسم‌ها نقش سرطان‌زایی دارند و موجب مسمومیت گیاهان از طریق آلودگی خاک می‌شوند، همچنین ضمن تاثیر بر روی غشاء سلولی فعالیت آنیزم تنظیم‌کننده فعالیت‌های متابولیکی بدن را مختل می‌کنند و موجب پیدایش تومور و کاهش طول عمر می‌شوند.
 
 
این فلزات از طریق تنفسی می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های مختلف شوند، بنابراین جداسازی این نوع پسماند از سایر پسماندهای خانگی ضروری است و با توجه به اینکه خطرات بالقوه نگهداری این نوع پسماندها بالا است (به عنوان مثال کادمیوم‌ موجود در یک باتری گوشی موبایل می‌تواند ۶۰۰ متر مکعب آب را آلوده کند) تحویل آن به غرفه‌های بازیافت شهرداری اکیدا توصیه می‌شود تا طبق ضوابط زیست محیطی نسبت به بازیافت آن اقدام شود.
 

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 146 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:52

شبکه‌های اجتماعی ۲
مدیرعامل موسسه تبیان و عضو کارگروه فیلترینگ نگرانی نادرست کاربران از نقض حریم شخصی را یکی از دلایل این پرسش که «چرا ایرانی‌ها به شبکه‌های اجتماعی داخلی تمایل ندارند؟» دانست و از پیشنهاد رایگان شدن هزینه اینترنت شبکه‌های داخلی خبر داد.
 
با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، راه اندازی شبکه‌های داخلی و تقویت آنها هم راستا با فعالیت شبکه‌های داخلی مورد تاکید و اهتمام قرار گفت.
اما شبکه‌های اجتماعی داخلی بنابر دلایلی نتوانسته‌اند هم قدم با شبکه‌های خارجی رشد کنند که یکی از دلایل رشد شبکه‌ها، رغبت و علاقه کاربران به استفاده از آنها است. بنابراین این سوال که چرا کاربران ایرانی به استفاده از شبکه‌های داخلی علاقمند نیستند که در نتیجه علاقه به فراگیری نمونه‌های بومی کمک کند، مطرح است.
 
به گزارش فاوانیوز، فارس این سوال را با مدیرعامل موسسه تبیان (در زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی) که شبکه اجتماعی تبیان را در حیطه فعالیت‌های خود دارد، مطرح کرده است.
وی عضویت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را نیز دارد.
سید محمدرضا آقا میری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که چرا مردم به شبکه‌های اجتماعی داخلی تمایل ندارند، اظهار داشت: یکی از دلایل بی علاقگی ناشی از بی‌اعتمادی کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی داخلی است و این بی اعتمادی واضح و مبرهن است که اگر ریشه‌های روان‌شناختی این موضوع بررسی شود متوجه می‌شویم که بخشی از این بی‌اعتمادی به دلیل این است که احساس می‌کنند بستر بومی تحت‌نظر است و حریم خصوصی‌شان نقض می‌شود.
وی ادامه داد: متأسفانه این احساسی که در مردم ما ایجاد شده اشتباه است، زیرا تا حدی که شبکه‌های داخلی در دسترس است، همان اندازه نیز شبکه‌های خارجی در دسترس هستند.
 
آقامیری تاکید کرد: در صورت خواست به شبکه‌های اجتماعی خارجی نیز احاطه وجود دارد و این‌طور نیست که مراکز امنیتی بدون توجه اجازه دهند، شبکه‌ای در حد وسیعی گسترش یابد.
 
مدیرعامل موسسه تبیان در ادامه بر لزوم حمایت همه نهادها از شبکه‌های اجتماعی داخلی، تاکید کرد و گفت: معتقدم دولت می‌تواند از شبکه‌های اجتماعی ایرانی حمایت کند و همچنین نهادها نیز می‌توانند از این نمونه‌ها حمایت کنند.
 
این عضو کارگروه فیلترینگ ادامه داد: در اینکه تلگرام این مقدار گسترش یافت نهادهای داخلی کمک‌ کننده بودند که کانال برای تلگرام ایجاد کردند و حتی خود ما نیز دیدیم که اگر به این حوزه وارد نشویم عقب می‌مانیم و ناچار شروع به ایجاد کانال کردیم و اکنون هم به دنبال فالوورهای بیش‌تر هستیم.
وی پیشنهاد کرد: اگر شبکه‌های اجتماعی داخلی و پیام رسان‌های بومی را کاملاً رایگان کنیم و دسترسی به این شبکه‌ها از هزینه اینترنت معاف باشد، قدمی عملی برای حمایت از شبکه های ایرانی برداشته‌ایم.
 
آقا میری افزود: این پیشنهاد در کمیته فیلترینگ مطرح شده و به وزارت ارتباطات نیز ارائه شده است.
 
 
 

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 127 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 23:11

ویکی پدیا
پس از آغاز به کار ویکیپدیا در سال ۲۰۰۱ میلادی، این دانشنامه‌ی اینترنتی به اندازه‌ای گسترده، محبوب و مرجع شده که نمی‌توان اینترنت را بدون آن تصور کرد. با وجود بهره‌گیری از ۳۸ میلیون مقاله در ۲۹۰ زبان، هنوز افرادی که از ناتوانی‌های جسمی و یادگیری رنج برده یا سواد کافی ندارند، نمی‌توانند از این منبع استفاده کنند، حال آنکه ویکیپدیا درصدد توسعه‌ی یک پلتفرم صوتی برای خواندن مقالات و ارائه‌ی اطلاعات از طریق صوت است.
 
پس از تاسیس ویکیپدیا در سال ۲۰۰۱ میلادی، این مرجع اینترنتی روز به روز گسترش یافته، بطوریکه این روزها می‌توان از آن به عنوان یک منبع قابل استناد در بسیاری از حوزه‌ها استفاده کرد. پس از ۱۵ سال از زمان آغاز به کار ویکیپدیا، این مرجع اینترنتی در حال حاضر دارای بیش از ۳۸ میلیون مقاله در بیش از ۲۹۰ زبان مختلف است.
 
با وجود اینکه ویکیپدیا در سراسر جهان توسط طیف گسترده‌ای از کاربران اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما هنوز هستند افرادی که نمی‌توانند با این سرویس ارتباط برقرار کنند. برای مثال می‌توان به افرادی اشاره کرد که از ناتوانی‌های جسمی نظیر نابینایی رنج می‌برند یا با مشکلات یادگیری دست به گریبان هستند. همچنین افرادی که سواد چندانی نیز ندارند، از گنجینه‌ی مطالب موجود در ویکیپدیا بی بهره مانده‌اند.
 
ویکیمدیای سوئد با درک این مشکلات، در پی آن است تا مطالب موجود در ویکیپدیا را برای تمام افراد قابل استفاده کند. این کمپانی برای تحقق ایده‌های خود با انستیتو فناوری سلطنتی KTH همکاری می‌کند تا یک پلتفرم صوتی را که اختصاصا برای ویکیپدیا بهینه شده، توسعه دهند. این دو نهاد برای عرضه‌ی سرویس مورد نظر در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ریزی کرده‌اند. البته در ابتدای کار این سرویس در چند زبان محدود در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. یواخیم گوستافسون، پروفسور دانشگاه KTH در این خصوص چنین اظهار نظر می‌کند:
 
در مرحله‌ی اول تمرکز ما روی زبان سوئدی است که در خلال توسعه‌ی آن از منابع زبانی داخلی برای توسعه‌ی این سرویس استفاده خواهیم کرد. پس از آن زبان‌های انگلیسی که انتظار داریم منابع متن باز زیادی را از آن در اختیار بگیریم، توسعه داده خواهد شد. در مرحله‌ی بعد به سراغ زبان عربی خواهیم رفت.
با توجه به ماهیت ویکیپدیا که بصورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد، این پلتفرم صوتی نیز بصورت رایگان بوده و بصورت متن باز در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود نرم‌افزار توسعه یافته برای این پلتفرم در کاربردهای دیگری علاوه بر خواندن صفحات ویکیپدیا مورد استفاده قرار گیرد.
 
براساس آمارهای ارائه شده توسط ویکیپدیا، بیش از ۲۵ درصد از بازدیدکنندگان ماهیانه‌ی این سرویس که بالغ بر ۱۲۵ میلیون خواننده‌ی ماهیانه می‌شود، ترجیح می‌دهند تا با استفاده از یک سیستم صوتی، متون موجود را بصورت صوتی گوش کنند.
 

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 125 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 23:11

رومینگ
برخی از مشترکان تلفن همراه پس از انجام سفرهای خارجی با مشکلات مختلفی در هزینه مربوط به تلفن همراه خود مواجه شده و گاهی قبض‌های میلیونی دریافت می‌کنند. اما برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟
به گزارش فاوانیوز از ایسنا، معمولا پیش از هر سفر این جمله را از سوی افراد مختلف می‌شنویم که می‌گویند «رسیدی تماس بگیر!» حال اگر این سفر داخلی باشد، مشکلی در برقراری تماس نیست؛ اما در سفرهای خارج از کشور، گاهی تماس گرفتن به آسانی آنچه فکر می‌کنیم نیست.ممکن است ساعت‌ها طول بکشد تا به تلفن یا اینترنت دسترسی پیدا کنیم و گاهی هم هزینه آنقدر بالاست که ترجیح می‌دهیم قید تماس را بزنیم. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ شاید یکی از راهکارهایی که افراد در این زمینه انتخاب می‌کنند استفاده از سیم‌کارت وطنی و پرداخت هزینه رومینگ باشد.بر همین اساس با توجه به نزدیک شدن تعطیلات عید و سفرهای نوروزی، افراد ممکن است برای تماس با ایران سیم‌کارت کشور مقصد را تهیه کرده یا از سیم‌کارت ایرانی خود استفاده کنند. البته پیش از این سفرها لازم است حتما اطلاعاتی درباره شرایط رومینگ داشته باشند تا از ضررهای میلیونی احتمالی جلوگیری کنند.رومینگ بین‌الملل چیست؟برخی بر این باورند که به محض ورود به کشورهای دیگر، هزینه رومینگ برای سیم‌کارت آنها در نظر گرفته می‌شود، اما این طور نیست. رومینگ یعنی امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت تماس، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا و استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد. پس زمانی که مشترکی از یکی از سرویس‌های مذکور استفاده می‌کند، هزینه رومینگ برای او محاسبه خواهد شد.نکات مهم در استفاده از رومینگ در تعطیلات نوروزاما اگر شما تصمیم گرفتید در سفرهای خارجی نوروزی با سیم‌کارت شخصی خودتان با داخل کشور ارتباط برقرار کنید، باید مطمئن شوید که سیم‌کارت ایرانی شما با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ است یا خیر؟ در ارتباط با مشترکان اپراتور اول تلفن همراه یا همراه اول سرویس رومینگ برای تمامی سیم‌کارت‌های دایری قدیم همراه اول، فعال است و نیازی به فعال‌سازی مجدد نیست.
مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی دایری جدید که از مرداد ۱۳۹۲ به بعد سیم‌کارت خود را تهیه کرده‌اند هم باید در این خصوص به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند.
سیم‌کارت‌های دائمی با پیش شماره ۹۱۰ فاقد سرویس رومینگ هستند و با پرداخت قبضی با حداقل ۲ میلیون ریال در دفاتر خدمات ارتباطی می‌توان رومینگ آن را فعال کرد.
برای سیم‌کارت اعتباری همراه اول هم می‌توان از رومینگ اعتباری همراه اول در ۲۸ کشور از طریق ۴۶ اپراتور استفاده کرد.
در این میان از جمله مزایای مهم استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری، امکان کنترل هزینه آن با توجه به اطلاع از میزان شارژ سیم‌کارت است که در صورت اتمام شارژ تلفن همراه نیز امکان انتقال شارژ از ایران توسط بستگان وجود دارد.
این امر در سفرهای زیارتی به عراق برای زائرانی که به دلیل کهولت سن توانایی تهیه شارژ و یا وارد کردن کدهای فعال‌سازی در گوشی خود را ندارند بسیار حائز اهمیت است.
برای سیم‌کارت ایرانسل هم، لازم است مشترکان جهت استفاده از سرویس رومینگ، صورتحساب‌های قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده و مبلغ ۸ میلیون ریال سپرده رومینگ را نیز پرداخت کنند.نکته مهم در استفاده از سرویس رومینگ این است که هزینه مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه هزینه دو دقیقه مکالمه و محاسبه می‌شود، پس بهتر است دقایق مکالمات خود را کامل کنید و بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن، از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنید تا متحمل هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط نشوید.
برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ همراه اول در کشور مورد نظر می‌توانید با ۹۹۹۰ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید متن «نام یا کد کشور بدون صفر» به ۸۰۷۰ و یا متن «R، نام یا کد کشور بدون صفر» به ۹۹۰۰۰۹ را پیامک کنید.
برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ ایرانسل هم می‌توانید با ارسال نام فارسی یا انگلیسی کشور مقصد به ۵۵۵، از تعرفه‌های رومینگ در کشور مورد نظر مطلع شوید.
برای استفاده از تخفیف‌های ویژه رومینگ اپراتورها به ویژه برای کشورهایی مثل ترکیه، امارات، ارمنستان، آذربایجان و… که مقصد بسیاری از سفرهای نوروزی است، می‌توانید به پرتال اپراتور خود مراجعه کنید.
در آستانه‌ فرارسیدن تعطیلات نوروز ۹۵ و امکان سفر هموطنان به خارج از کشور، مشترکین رایتل نیز همچون مشترکان سایر اپراتورهای تلفن همراه امکان خواهند داشت که سیم‌کارت خود را در کشور مقصد طرف قرارداد رومینگ بین‌الملل رایتل نیز همراه داشته باشند و از خدمات و سرویس‌های اپراتور خود در آن کشور نیز بهره‌مند شوند.
رایتل در حال حاضر با ۴۸ کشور دنیا و ۵۵ اپراتور قرارداد رومینگ دارد و مشترکین رایتل می‌توانند در این ۴۸ کشور از تمامی سرویس‌های رایتل ( تماس صوتی، پیامک و اینترنت ) نیز استفاده کنند.
همچنین رایتل به مناسبت فرا رسیدن نوروز و افزایش سفرها تدبیری اندیشیده است تا مشترکین این اپراتور جهت برقراری ارتباطات مقرون به صرفه و بدون نیاز به خرید سیم‌کارت در کشورهایی که مسافر بیشتری دارد از جمله امارات، ارمنستان، آذربایجان، سوئد، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، هند و ایالت متحده از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شوند که اطلاع‌رسانی کامل در این خصوص در روزهای پایانی سال و در وب‌سایت رایتل صورت خواهد گرفت.مراقب نقاط هم‌پوشانی باشید!اما اگر از آن دسته از هموطنانی هستید که برای تعطیلات نوروز به نقاط مرزی سفر می‌کنید، حواستان باشد به علت همپوشانی، از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده نکنید. در نقاط مرزی به علت پوشش آنتن شبکه‌های تلفن همراه کشورهای همسایه، همواره احتمال انجام مکالمه در داخل کشور از طریق شبکه آنها وجود دارد.
به همین دلیل در هنگام سفر به این مناطق، از داشتن آنتن شبکه اپراتوری تلفن همراه اول (IR – TCI) یا (IR – MCI) و یا (۴۳۲۱۱) و برای اپراتور ایرانسل (MTNIrancell) اطمینان پیدا کرده و سپس برای برقراری تماس اقدام کنید. در صورت برقراری ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه کشورهای همسایه هزینه‌های رومینگ بین‌الملل مطابق با تعرفه آن کشور محاسبه خواهد شد.
زابل و بازارچه مرزی تایباد با کشور افغانستان، آستارا با کشور آذربایجان، شهرهای استان آذربایجان غربی با کشورهای ارمنستان و ترکیه، شهرهای مرزی استان کردستان با کشورهای عراق و ترکیه، منطقه فاو و روستاهای اطراف با کشورهای عراق و کویت، شلمچه با کشور عراق و جزایر خلیج فارس (در صورت استفاده از شناور) با کشور امارات نقاطی هستند که با اپراتورهای کشورهای همسایه هم‌پوشانی دارند.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 133 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 23:11

فاوا نیوزمراقب هزینه‌های رومینگ باشیدپلتفرم صوتی ویکی پدیا تا سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود

http://www.favanews.com پایگاه خبری و اطلاع رسانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران Tue, 15 Mar 2016 11:30:15 +0000 fa-IR hourly 1 http://wordpress.org/?v=4.2.7 http://www.favanews.com/14836/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d8%af http://www.favanews.com/14836/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d8%af#Idea Tue, 15 Mar 2016 11:30:15 +0000 http://www.favanews.com/?p=14836 به گزارش فاوانیوز از ایسنا، معمولا پیش از هر سفر این جمله را از سوی افراد مختلف می‌شنویم که می‌گویند «رسیدی تماس بگیر!» حال اگر این سفر داخلی باشد، مشکلی در برقراری تماس نیست؛ اما در سفرهای خارج از کشور، گاهی تماس گرفتن به آسانی آنچه فکر می‌کنیم نیست.ممکن است ساعت‌ها طول بکشد تا به تلفن یا اینترنت دسترسی پیدا کنیم و گاهی هم هزینه آنقدر بالاست که ترجیح می‌دهیم قید تماس را بزنیم. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ شاید یکی از راهکارهایی که افراد در این زمینه انتخاب می‌کنند استفاده از سیم‌کارت وطنی و پرداخت هزینه رومینگ باشد.بر همین اساس با توجه به نزدیک شدن تعطیلات عید و سفرهای نوروزی، افراد ممکن است برای تماس با ایران سیم‌کارت کشور مقصد را تهیه کرده یا از سیم‌کارت ایرانی خود استفاده کنند. البته پیش از این سفرها لازم است حتما اطلاعاتی درباره شرایط رومینگ داشته باشند تا از ضررهای میلیونی احتمالی جلوگیری کنند.رومینگ بین‌الملل چیست؟برخی بر این باورند که به محض ورود به کشورهای دیگر، هزینه رومینگ برای سیم‌کارت آنها در نظر گرفته می‌شود، اما این طور نیست. رومینگ یعنی امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت تماس، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا و استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد. پس زمانی که مشترکی از یکی از سرویس‌های مذکور استفاده می‌کند، هزینه رومینگ برای او محاسبه خواهد شد.نکات مهم در استفاده از رومینگ در تعطیلات نوروزاما اگر شما تصمیم گرفتید در سفرهای خارجی نوروزی با سیم‌کارت شخصی خودتان با داخل کشور ارتباط برقرار کنید، باید مطمئن شوید که سیم‌کارت ایرانی شما با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ است یا خیر؟ در ارتباط با مشترکان اپراتور اول تلفن همراه یا همراه اول سرویس رومینگ برای تمامی سیم‌کارت‌های دایری قدیم همراه اول، فعال است و نیازی به فعال‌سازی مجدد نیست.
مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی دایری جدید که از مرداد ۱۳۹۲ به بعد سیم‌کارت خود را تهیه کرده‌اند هم باید در این خصوص به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند.
سیم‌کارت‌های دائمی با پیش شماره ۹۱۰ فاقد سرویس رومینگ هستند و با پرداخت قبضی با حداقل ۲ میلیون ریال در دفاتر خدمات ارتباطی می‌توان رومینگ آن را فعال کرد.
برای سیم‌کارت اعتباری همراه اول هم می‌توان از رومینگ اعتباری همراه اول در ۲۸ کشور از طریق ۴۶ اپراتور استفاده کرد.
در این میان از جمله مزایای مهم استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری، امکان کنترل هزینه آن با توجه به اطلاع از میزان شارژ سیم‌کارت است که در صورت اتمام شارژ تلفن همراه نیز امکان انتقال شارژ از ایران توسط بستگان وجود دارد.
این امر در سفرهای زیارتی به عراق برای زائرانی که به دلیل کهولت سن توانایی تهیه شارژ و یا وارد کردن کدهای فعال‌سازی در گوشی خود را ندارند بسیار حائز اهمیت است.
برای سیم‌کارت ایرانسل هم، لازم است مشترکان جهت استفاده از سرویس رومینگ، صورتحساب‌های قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده و مبلغ ۸ میلیون ریال سپرده رومینگ را نیز پرداخت کنند.نکته مهم در استفاده از سرویس رومینگ این است که هزینه مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه هزینه دو دقیقه مکالمه و محاسبه می‌شود، پس بهتر است دقایق مکالمات خود را کامل کنید و بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن، از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنید تا متحمل هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط نشوید.
برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ همراه اول در کشور مورد نظر می‌توانید با ۹۹۹۰ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید متن «نام یا کد کشور بدون صفر» به ۸۰۷۰ و یا متن «R، نام یا کد کشور بدون صفر» به ۹۹۰۰۰۹ را پیامک کنید.
برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ ایرانسل هم می‌توانید با ارسال نام فارسی یا انگلیسی کشور مقصد به ۵۵۵، از تعرفه‌های رومینگ در کشور مورد نظر مطلع شوید.
برای استفاده از تخفیف‌های ویژه رومینگ اپراتورها به ویژه برای کشورهایی مثل ترکیه، امارات، ارمنستان، آذربایجان و… که مقصد بسیاری از سفرهای نوروزی است، می‌توانید به پرتال اپراتور خود مراجعه کنید.
در آستانه‌ فرارسیدن تعطیلات نوروز ۹۵ و امکان سفر هموطنان به خارج از کشور، مشترکین رایتل نیز همچون مشترکان سایر اپراتورهای تلفن همراه امکان خواهند داشت که سیم‌کارت خود را در کشور مقصد طرف قرارداد رومینگ بین‌الملل رایتل نیز همراه داشته باشند و از خدمات و سرویس‌های اپراتور خود در آن کشور نیز بهره‌مند شوند.
رایتل در حال حاضر با ۴۸ کشور دنیا و ۵۵ اپراتور قرارداد رومینگ دارد و مشترکین رایتل می‌توانند در این ۴۸ کشور از تمامی سرویس‌های رایتل ( تماس صوتی، پیامک و اینترنت ) نیز استفاده کنند.
همچنین رایتل به مناسبت فرا رسیدن نوروز و افزایش سفرها تدبیری اندیشیده است تا مشترکین این اپراتور جهت برقراری ارتباطات مقرون به صرفه و بدون نیاز به خرید سیم‌کارت در کشورهایی که مسافر بیشتری دارد از جمله امارات، ارمنستان، آذربایجان، سوئد، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، هند و ایالت متحده از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شوند که اطلاع‌رسانی کامل در این خصوص در روزهای پایانی سال و در وب‌سایت رایتل صورت خواهد گرفت.مراقب نقاط هم‌پوشانی باشید!اما اگر از آن دسته از هموطنانی هستید که برای تعطیلات نوروز به نقاط مرزی سفر می‌کنید، حواستان باشد به علت همپوشانی، از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده نکنید. در نقاط مرزی به علت پوشش آنتن شبکه‌های تلفن همراه کشورهای همسایه، همواره احتمال انجام مکالمه در داخل کشور از طریق شبکه آنها وجود دارد.
به همین دلیل در هنگام سفر به این مناطق، از داشتن آنتن شبکه اپراتوری تلفن همراه اول (IR – TCI) یا (IR – MCI) و یا (۴۳۲۱۱) و برای اپراتور ایرانسل (MTNIrancell) اطمینان پیدا کرده و سپس برای برقراری تماس اقدام کنید. در صورت برقراری ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه کشورهای همسایه هزینه‌های رومینگ بین‌الملل مطابق با تعرفه آن کشور محاسبه خواهد شد.
زابل و بازارچه مرزی تایباد با کشور افغانستان، آستارا با کشور آذربایجان، شهرهای استان آذربایجان غربی با کشورهای ارمنستان و ترکیه، شهرهای مرزی استان کردستان با کشورهای عراق و ترکیه، منطقه فاو و روستاهای اطراف با کشورهای عراق و کویت، شلمچه با کشور عراق و جزایر خلیج فارس (در صورت استفاده از شناور) با کشور امارات نقاطی هستند که با اپراتورهای کشورهای همسایه هم‌پوشانی دارند.]]> http://www.favanews.com/14836/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d8%af/feed 0 http://www.favanews.com/14833/%d9%be%d9%84%d8%aa%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%b5%d9%88%d8%aa%db%8c-%d9%88%db%8c%da%a9%db%8c-%d9%be%d8%af%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7-%d8%b9%d8%b1%d8%b6%d9%87-%d9%85 http://www.favanews.com/14833/%d9%be%d9%84%d8%aa%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%b5%d9%88%d8%aa%db%8c-%d9%88%db%8c%da%a9%db%8c-%d9%be%d8%af%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7-%d8%b9%d8%b1%d8%b6%d9%87-%d9%85#Idea Tue, 15 Mar 2016 10:30:03 +0000 http://www.favanews.com/?p=14833

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 127 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:21

رومینگ
برخی از مشترکان تلفن همراه پس از انجام سفرهای خارجی با مشکلات مختلفی در هزینه مربوط به تلفن همراه خود مواجه شده و گاهی قبض‌های میلیونی دریافت می‌کنند. اما برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟
به گزارش فاوانیوز از ایسنا، معمولا پیش از هر سفر این جمله را از سوی افراد مختلف می‌شنویم که می‌گویند «رسیدی تماس بگیر!» حال اگر این سفر داخلی باشد، مشکلی در برقراری تماس نیست؛ اما در سفرهای خارج از کشور، گاهی تماس گرفتن به آسانی آنچه فکر می‌کنیم نیست.ممکن است ساعت‌ها طول بکشد تا به تلفن یا اینترنت دسترسی پیدا کنیم و گاهی هم هزینه آنقدر بالاست که ترجیح می‌دهیم قید تماس را بزنیم. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ شاید یکی از راهکارهایی که افراد در این زمینه انتخاب می‌کنند استفاده از سیم‌کارت وطنی و پرداخت هزینه رومینگ باشد.بر همین اساس با توجه به نزدیک شدن تعطیلات عید و سفرهای نوروزی، افراد ممکن است برای تماس با ایران سیم‌کارت کشور مقصد را تهیه کرده یا از سیم‌کارت ایرانی خود استفاده کنند. البته پیش از این سفرها لازم است حتما اطلاعاتی درباره شرایط رومینگ داشته باشند تا از ضررهای میلیونی احتمالی جلوگیری کنند.رومینگ بین‌الملل چیست؟برخی بر این باورند که به محض ورود به کشورهای دیگر، هزینه رومینگ برای سیم‌کارت آنها در نظر گرفته می‌شود، اما این طور نیست. رومینگ یعنی امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت تماس، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا و استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد. پس زمانی که مشترکی از یکی از سرویس‌های مذکور استفاده می‌کند، هزینه رومینگ برای او محاسبه خواهد شد.نکات مهم در استفاده از رومینگ در تعطیلات نوروزاما اگر شما تصمیم گرفتید در سفرهای خارجی نوروزی با سیم‌کارت شخصی خودتان با داخل کشور ارتباط برقرار کنید، باید مطمئن شوید که سیم‌کارت ایرانی شما با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ است یا خیر؟ در ارتباط با مشترکان اپراتور اول تلفن همراه یا همراه اول سرویس رومینگ برای تمامی سیم‌کارت‌های دایری قدیم همراه اول، فعال است و نیازی به فعال‌سازی مجدد نیست.
مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی دایری جدید که از مرداد ۱۳۹۲ به بعد سیم‌کارت خود را تهیه کرده‌اند هم باید در این خصوص به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند.
سیم‌کارت‌های دائمی با پیش شماره ۹۱۰ فاقد سرویس رومینگ هستند و با پرداخت قبضی با حداقل ۲ میلیون ریال در دفاتر خدمات ارتباطی می‌توان رومینگ آن را فعال کرد.
برای سیم‌کارت اعتباری همراه اول هم می‌توان از رومینگ اعتباری همراه اول در ۲۸ کشور از طریق ۴۶ اپراتور استفاده کرد.
در این میان از جمله مزایای مهم استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری، امکان کنترل هزینه آن با توجه به اطلاع از میزان شارژ سیم‌کارت است که در صورت اتمام شارژ تلفن همراه نیز امکان انتقال شارژ از ایران توسط بستگان وجود دارد.
این امر در سفرهای زیارتی به عراق برای زائرانی که به دلیل کهولت سن توانایی تهیه شارژ و یا وارد کردن کدهای فعال‌سازی در گوشی خود را ندارند بسیار حائز اهمیت است.
برای سیم‌کارت ایرانسل هم، لازم است مشترکان جهت استفاده از سرویس رومینگ، صورتحساب‌های قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده و مبلغ ۸ میلیون ریال سپرده رومینگ را نیز پرداخت کنند.نکته مهم در استفاده از سرویس رومینگ این است که هزینه مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه هزینه دو دقیقه مکالمه و محاسبه می‌شود، پس بهتر است دقایق مکالمات خود را کامل کنید و بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن، از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنید تا متحمل هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط نشوید.
برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ همراه اول در کشور مورد نظر می‌توانید با ۹۹۹۰ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید متن «نام یا کد کشور بدون صفر» به ۸۰۷۰ و یا متن «R، نام یا کد کشور بدون صفر» به ۹۹۰۰۰۹ را پیامک کنید.
برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ ایرانسل هم می‌توانید با ارسال نام فارسی یا انگلیسی کشور مقصد به ۵۵۵، از تعرفه‌های رومینگ در کشور مورد نظر مطلع شوید.
برای استفاده از تخفیف‌های ویژه رومینگ اپراتورها به ویژه برای کشورهایی مثل ترکیه، امارات، ارمنستان، آذربایجان و… که مقصد بسیاری از سفرهای نوروزی است، می‌توانید به پرتال اپراتور خود مراجعه کنید.
در آستانه‌ فرارسیدن تعطیلات نوروز ۹۵ و امکان سفر هموطنان به خارج از کشور، مشترکین رایتل نیز همچون مشترکان سایر اپراتورهای تلفن همراه امکان خواهند داشت که سیم‌کارت خود را در کشور مقصد طرف قرارداد رومینگ بین‌الملل رایتل نیز همراه داشته باشند و از خدمات و سرویس‌های اپراتور خود در آن کشور نیز بهره‌مند شوند.
رایتل در حال حاضر با ۴۸ کشور دنیا و ۵۵ اپراتور قرارداد رومینگ دارد و مشترکین رایتل می‌توانند در این ۴۸ کشور از تمامی سرویس‌های رایتل ( تماس صوتی، پیامک و اینترنت ) نیز استفاده کنند.
همچنین رایتل به مناسبت فرا رسیدن نوروز و افزایش سفرها تدبیری اندیشیده است تا مشترکین این اپراتور جهت برقراری ارتباطات مقرون به صرفه و بدون نیاز به خرید سیم‌کارت در کشورهایی که مسافر بیشتری دارد از جمله امارات، ارمنستان، آذربایجان، سوئد، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، هند و ایالت متحده از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شوند که اطلاع‌رسانی کامل در این خصوص در روزهای پایانی سال و در وب‌سایت رایتل صورت خواهد گرفت.مراقب نقاط هم‌پوشانی باشید!اما اگر از آن دسته از هموطنانی هستید که برای تعطیلات نوروز به نقاط مرزی سفر می‌کنید، حواستان باشد به علت همپوشانی، از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده نکنید. در نقاط مرزی به علت پوشش آنتن شبکه‌های تلفن همراه کشورهای همسایه، همواره احتمال انجام مکالمه در داخل کشور از طریق شبکه آنها وجود دارد.
به همین دلیل در هنگام سفر به این مناطق، از داشتن آنتن شبکه اپراتوری تلفن همراه اول (IR – TCI) یا (IR – MCI) و یا (۴۳۲۱۱) و برای اپراتور ایرانسل (MTNIrancell) اطمینان پیدا کرده و سپس برای برقراری تماس اقدام کنید. در صورت برقراری ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه کشورهای همسایه هزینه‌های رومینگ بین‌الملل مطابق با تعرفه آن کشور محاسبه خواهد شد.
زابل و بازارچه مرزی تایباد با کشور افغانستان، آستارا با کشور آذربایجان، شهرهای استان آذربایجان غربی با کشورهای ارمنستان و ترکیه، شهرهای مرزی استان کردستان با کشورهای عراق و ترکیه، منطقه فاو و روستاهای اطراف با کشورهای عراق و کویت، شلمچه با کشور عراق و جزایر خلیج فارس (در صورت استفاده از شناور) با کشور امارات نقاطی هستند که با اپراتورهای کشورهای همسایه هم‌پوشانی دارند.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 147 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 18:35

ویکی پدیا
پس از آغاز به کار ویکیپدیا در سال ۲۰۰۱ میلادی، این دانشنامه‌ی اینترنتی به اندازه‌ای گسترده، محبوب و مرجع شده که نمی‌توان اینترنت را بدون آن تصور کرد. با وجود بهره‌گیری از ۳۸ میلیون مقاله در ۲۹۰ زبان، هنوز افرادی که از ناتوانی‌های جسمی و یادگیری رنج برده یا سواد کافی ندارند، نمی‌توانند از این منبع استفاده کنند، حال آنکه ویکیپدیا درصدد توسعه‌ی یک پلتفرم صوتی برای خواندن مقالات و ارائه‌ی اطلاعات از طریق صوت است.
 
پس از تاسیس ویکیپدیا در سال ۲۰۰۱ میلادی، این مرجع اینترنتی روز به روز گسترش یافته، بطوریکه این روزها می‌توان از آن به عنوان یک منبع قابل استناد در بسیاری از حوزه‌ها استفاده کرد. پس از ۱۵ سال از زمان آغاز به کار ویکیپدیا، این مرجع اینترنتی در حال حاضر دارای بیش از ۳۸ میلیون مقاله در بیش از ۲۹۰ زبان مختلف است.
 
با وجود اینکه ویکیپدیا در سراسر جهان توسط طیف گسترده‌ای از کاربران اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما هنوز هستند افرادی که نمی‌توانند با این سرویس ارتباط برقرار کنند. برای مثال می‌توان به افرادی اشاره کرد که از ناتوانی‌های جسمی نظیر نابینایی رنج می‌برند یا با مشکلات یادگیری دست به گریبان هستند. همچنین افرادی که سواد چندانی نیز ندارند، از گنجینه‌ی مطالب موجود در ویکیپدیا بی بهره مانده‌اند.
 
ویکیمدیای سوئد با درک این مشکلات، در پی آن است تا مطالب موجود در ویکیپدیا را برای تمام افراد قابل استفاده کند. این کمپانی برای تحقق ایده‌های خود با انستیتو فناوری سلطنتی KTH همکاری می‌کند تا یک پلتفرم صوتی را که اختصاصا برای ویکیپدیا بهینه شده، توسعه دهند. این دو نهاد برای عرضه‌ی سرویس مورد نظر در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ریزی کرده‌اند. البته در ابتدای کار این سرویس در چند زبان محدود در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. یواخیم گوستافسون، پروفسور دانشگاه KTH در این خصوص چنین اظهار نظر می‌کند:
 
در مرحله‌ی اول تمرکز ما روی زبان سوئدی است که در خلال توسعه‌ی آن از منابع زبانی داخلی برای توسعه‌ی این سرویس استفاده خواهیم کرد. پس از آن زبان‌های انگلیسی که انتظار داریم منابع متن باز زیادی را از آن در اختیار بگیریم، توسعه داده خواهد شد. در مرحله‌ی بعد به سراغ زبان عربی خواهیم رفت.
با توجه به ماهیت ویکیپدیا که بصورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد، این پلتفرم صوتی نیز بصورت رایگان بوده و بصورت متن باز در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود نرم‌افزار توسعه یافته برای این پلتفرم در کاربردهای دیگری علاوه بر خواندن صفحات ویکیپدیا مورد استفاده قرار گیرد.
 
براساس آمارهای ارائه شده توسط ویکیپدیا، بیش از ۲۵ درصد از بازدیدکنندگان ماهیانه‌ی این سرویس که بالغ بر ۱۲۵ میلیون خواننده‌ی ماهیانه می‌شود، ترجیح می‌دهند تا با استفاده از یک سیستم صوتی، متون موجود را بصورت صوتی گوش کنند.
 

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 17:34

شبکه‌های اجتماعی ۲
مدیرعامل موسسه تبیان و عضو کارگروه فیلترینگ نگرانی نادرست کاربران از نقض حریم شخصی را یکی از دلایل این پرسش که «چرا ایرانی‌ها به شبکه‌های اجتماعی داخلی تمایل ندارند؟» دانست و از پیشنهاد رایگان شدن هزینه اینترنت شبکه‌های داخلی خبر داد.
 
با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، راه اندازی شبکه‌های داخلی و تقویت آنها هم راستا با فعالیت شبکه‌های داخلی مورد تاکید و اهتمام قرار گفت.
اما شبکه‌های اجتماعی داخلی بنابر دلایلی نتوانسته‌اند هم قدم با شبکه‌های خارجی رشد کنند که یکی از دلایل رشد شبکه‌ها، رغبت و علاقه کاربران به استفاده از آنها است. بنابراین این سوال که چرا کاربران ایرانی به استفاده از شبکه‌های داخلی علاقمند نیستند که در نتیجه علاقه به فراگیری نمونه‌های بومی کمک کند، مطرح است.
 
به گزارش فاوانیوز، فارس این سوال را با مدیرعامل موسسه تبیان (در زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی) که شبکه اجتماعی تبیان را در حیطه فعالیت‌های خود دارد، مطرح کرده است.
وی عضویت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را نیز دارد.
سید محمدرضا آقا میری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که چرا مردم به شبکه‌های اجتماعی داخلی تمایل ندارند، اظهار داشت: یکی از دلایل بی علاقگی ناشی از بی‌اعتمادی کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی داخلی است و این بی اعتمادی واضح و مبرهن است که اگر ریشه‌های روان‌شناختی این موضوع بررسی شود متوجه می‌شویم که بخشی از این بی‌اعتمادی به دلیل این است که احساس می‌کنند بستر بومی تحت‌نظر است و حریم خصوصی‌شان نقض می‌شود.
وی ادامه داد: متأسفانه این احساسی که در مردم ما ایجاد شده اشتباه است، زیرا تا حدی که شبکه‌های داخلی در دسترس است، همان اندازه نیز شبکه‌های خارجی در دسترس هستند.
 
آقامیری تاکید کرد: در صورت خواست به شبکه‌های اجتماعی خارجی نیز احاطه وجود دارد و این‌طور نیست که مراکز امنیتی بدون توجه اجازه دهند، شبکه‌ای در حد وسیعی گسترش یابد.
 
مدیرعامل موسسه تبیان در ادامه بر لزوم حمایت همه نهادها از شبکه‌های اجتماعی داخلی، تاکید کرد و گفت: معتقدم دولت می‌تواند از شبکه‌های اجتماعی ایرانی حمایت کند و همچنین نهادها نیز می‌توانند از این نمونه‌ها حمایت کنند.
 
این عضو کارگروه فیلترینگ ادامه داد: در اینکه تلگرام این مقدار گسترش یافت نهادهای داخلی کمک‌ کننده بودند که کانال برای تلگرام ایجاد کردند و حتی خود ما نیز دیدیم که اگر به این حوزه وارد نشویم عقب می‌مانیم و ناچار شروع به ایجاد کانال کردیم و اکنون هم به دنبال فالوورهای بیش‌تر هستیم.
وی پیشنهاد کرد: اگر شبکه‌های اجتماعی داخلی و پیام رسان‌های بومی را کاملاً رایگان کنیم و دسترسی به این شبکه‌ها از هزینه اینترنت معاف باشد، قدمی عملی برای حمایت از شبکه های ایرانی برداشته‌ایم.
 
آقا میری افزود: این پیشنهاد در کمیته فیلترینگ مطرح شده و به وزارت ارتباطات نیز ارائه شده است.
 
 
 

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 149 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 15:17

مرکز آپا اردبیل
با تلاش و همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، شانزدهمین مرکز تخصصی آپا در دانشگاه محقق اردبیلی با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های استان اردبیل افتتاح شد.
 
به گزارش فاوانیوز، مرکز تخصصی آپا دانشگاه محقق اردبیلی با ماموریت افزایش سطح امنیت فضای سایبری استان اردبیل و کاهش تاثیر مخرب رخدادهای رایانه‎ای از طریق مدیریت و پاسخگویی به رخدادها، آگاهی از ضرورت امنیت اطلاعات و توسعه دانش آن و انجام اقدامات پیشگیرانه راه‌اندازی شد.
 
مدیریت پاسخگویی مناسب به رخدادهای سایبری، اطلاع‌رسانی و افزایش سطح آگاهی و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش تعداد و شدت رخدادهای امنیتی رایانه‌ای، تشویق و تقویت سطح دانش کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در مقابله با حوادث رایانه‌ای از مهمترین ماموریت‌های این مرکز است.
 
در ادامه این مراسم گواهینامه راه اندازی مرکز آپای دانشگاه محقق اردبیلی به استناد اقدام چهارم از راهبرد دوم سند افتا و نظام ملی مقابله با حوادث رایانه‌ای، همچنین نظر به اهمیت و ضرورت راه اندازی و گسترش مراکز همکار در زمینه تشخیص، تحلیل، هماهنگی ملی پاسخ به حوادث امنیتی رایانه‌ای و با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در دانشگاه محقق اردبیلی به رئیس این دانشگاه اعطا شد.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 139 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 14:16

دانش بنیان
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۹۵ برای حمایت از شرکت‎‏های دانش‎بنیان رشد چشمگیری دارد و به رقمی در حدود ۲۵هزار میلیارد ریال می‎رسد.
علیرضا دلیری درباره این افزایش بودجه گفت: در سال ۹۵ موجودی منابع صندوق نوآوری و شکوفایی به مبلغی در حدود ۲۵میلیارد ریال خواهد رسید که رقم قابل توجهی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خواهد بود. دلیری افزود: با توجه به این که ما از چندین کانال ورود منابع تسهیلاتی به این حوزه را داشته‎ایم موضوع حمایت از شرکت‎های دانش‎بنیان بسیار حایز اهمیت بوده و با توجه به پیگیری‎های انجام شده در دو سال اخیر بودجه‎ای در حدود ۱۵هزار میلیارد تومان به این صندوق تزریق شده است.
 
وی گفت: قبل از دولت یازدهم و در گذشته هیچ منابع مالی برای صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته نشده بود ولی معاونت علمی پیشنهادی را در دولت مطرح کرد و پس از تصویب در مجلس و بر اساس قانون حمایت از شرکت‎های دانش‎بنیان و اساسنامه شرکت توانستیم از محل کمک صندوق توسعه ملی در این دوسال منابع خوبی به این صندوق تزریق شد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی تصریح کرد: بودجه اختصاص داده شده و منابع مالی برای صندوق نوآوری و شکوفایی به جهت حمایت از شرکت‎های دانش‎بنیان برای تولید محصول و تجاری‎سازی محصولات آنها تامین شده که در قالب تسهیلات و غیره به آنها ارایه می‎شود.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 147 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 19:12

سیم کارت ۱
هیچ فردی نمی‌تواند بیش از ۷ سیم کارت فعال داشته باشد و سیم‌کارت‌های هشتم به بعد، توسط اپراتورها سوزانده می‌شود.
 رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به تلاش پلیس، دادستانی و وزارت ارتباطات برای از رده خارج کردن سیم‌کارت‌های بی نام و نشان، از ثبت ۱۱ هزار سیم کارت یکی از اپراتورهای تلفن همراه به نام فردی که به هیچ وجه از این موضوع اطلاع نداشت، خبر داد.
 سردار کمال هادیانفر با اشاره به تلاش پلیس فتا برای روشن کردن اصالت سیم‌کارت‌های تلفن همراه برخی اپراتورها در کشور، با اعلام خبر وجود ۲٫۵ میلیون سیم‌کارت بی نام و نشان در سال گذشته در کشور، اظهار کرد: کسانی که نمی‌خواستند هویتشان شناسایی شود به راحتی با پرداخت ۴ هزار تومان بیش از نرخ سیم‌کارت‌های دارای هویت، اقدام به خرید این سیم کارت‌ها از دکه‌های روزنامه‌فروشی می‌کردند.
 رئیس پلیس فتا ناجا ادامه داد: ما در گزارش خود از وضعیت موجود که به همکارانمان در معاونت تنظیم مقررات وزارت ارتباطات و دادستانی کشور ارائه شد عنوان کردیم که در حال حاضر فردی در کشور وجود دارد که بدون اطلاع خودش و با جعل و سوءاستفاده از عنوان وی، بیش از ۱۱ هزار سیم‌کارت به نامش ثبت و فعال شده است.وی افزود: در جلسات برگزار شده مقرر شد که هیچ فردی نمی‌تواند بیش از ۷ سیم کارت فعال داشته باشد و سیم‌کارت‌های هشتم به بعد، توسط اپراتورها سوزانده شود تا هر کس به این امر معترض بود، با مراجعه به اپراتورها، اعتراض خود را عنوان کرده و دلایل لزوم در اختیار داشتن این سیم‌کارت‌ها را عنوان کند.
 به گزارش فاوانیوز از تسنیم، هادیانفر گفت: در حال حاضر پلیس فتا به شدت به دنبال حذف سیم‌کارت‌های بدون نام و نشان در کشور است و خوشبختانه تعداد این سیم‌کارت‌ها نیز به شدت کاهش یافته و در تلاشیم تا با نام و نشان‌دار کردن تمام سیم‌کارت‌های موجود در کشور، امکان سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های تلفن همراه را به حداقل ممکن برسانیم.

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 15:00

سازمان تامین اجتماعی
سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۴، طرح‌های فراوانی جهت رفاه حال مستمری بگیران و بیمه شدگان تحت حمایت این سازمان به اجرا رساند که مهم‌ترین آنها، اجرای دو طرح مهم نظام پرداخت متمرکز حقوق مستمری بگیران در حوزه بیمه‌ای و الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی بود.
 
گرچه سازمان تامین اجتماعی طرح‌های عمرانی خوبی از جمله افتتاح بیمارستان‌ها در برخی مناطق کشور را در سال ۹۴ داشت، اما اجرای طرح‌هایی برای رفاه حال بیمه شدگان و مستمری بگیران و ارائه خدمت مطلوب‌تر به آنها در اولویت این برنامه‌های سازمان است.
 تامین اجتماعی چون نهادی است که متعلق به جامعه کارگری است، اغلب فعالیت‌های این سازمان برای ارائه خدمات مناسب به این قشر و مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش است، به همین منظور اجرای طرح نظام پرداخت متمرکز حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان یکی از خدمات مهم سازمان در سال ۹۴ بود.اجرای نظام پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از آبان ماه در کشور آغاز و با برنامه‌ریزی درست گام‌هایی اساسی برای تحقق این موضوع از سوی سازمان تامین اجتماعی برداشته شد.
 تا پیش از اجرای طرح نظام پرداخت متمرکز حقوق مستمری بگیران، پرداخت حقوق این قشر براساس حروف الفبا انجام می‌شد و به دلیل عدم انتقال فیزیکی پول و نبود بانک الکترونیکی و دستگاه‌های خودپرداز، پرداخت حقوق متمرکز انجام نمی‌شد، اما با اجرای این طرح به دلیل توسعه الکترونیک، گام‌های خوبی برای متمرکز شدن پرداخت حقوق این قشر در کشور برداشته شد.
 با اجرای این طرح پرداخت حقوق بر اساس حروف الفبا در سیستم نظام پرداخت سازمان تامین اجتماعی حذف شد، از این رو تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان این سازمان از اسفند ماه به صورت متمرکز، حقوق خود را در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۷ هر ماه دریافت می‌کنند.اکنون دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به عنوان مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
 
 
اجرای سیستم نسخه الکترونیکیسازمان تامین اجتماعی در سال جاری و از آبان ماه سیستم نسخه الکترونیکی را به صورت آزمایشی در استان یزد آغاز کرد و در مرحله اول، بیماران خاص از نسخه الکترونیکی در استان یزد به صورت پایلوت بهره مند شدند.همچنین در راستای اجرای این طرح علاوه بر اینکه دفترچه حذف شد کنترل هزینه‌ها برای سازمان تامین اجتماعی نیز امکانپذیر شد.به همین منظور این طرح در حال حاضر در استان یزد در حال اجرا است و قرار است در سال آینده در تمامی نقاط کشور اجرایی شود تا دیگر مردم نسخه‌های الکترونیکی از پزشکان دریافت کنند و نیازی به داشتن دفترچه های بیمه نباشد.بر اساس این سیستم نسخه الکترونیکی چون سازمان تامین اجتماعی اطلاعات تمام ۴۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی را دارد، فقط با دادن کد ملی توسط بیمار می‌توان نسخه الکترونیکی برای آنان تجویز کرد و پزشک، زمانی که در سیستم نسخه را تجویز می‌کند بیمار می‌تواند در هر جایی داروهای مورد نظر خودش را دریافت کند.
 
 
غیرحضوری شدن ابلاغ های تامین اجتماعی برای کارفرمایانسازمان تامین اجتماعی همچنین اقدام دیگری انجام داده که به واسطه آن کارفرمایان می توانند ابلاغ های تامین اجتماعی را به صورت غیر حضوری الکترونیکی دریافت کنند.با این اقدام سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان می‌توانند برگه‌های اخطاریه، اجرائیه، اعلامیه و صورتحساب‌های خود را به صورت غیرحضوری و اینترنتی دریافت کنند.در نخستین گام، متقاضیان باید با مراجعه به شعب تامین اجتماعی، تعهد نامه و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند، سپس از طرف شعب تامین اجتماعی یک رسید به آنها ارائه می‌شود که نام کاربری و رمز عبور کارفرما برای اولین بار در برگه دریافتی قرار دارد و در اولین ورود به سامانه، باید رمز خود را تغییر دهند.
 
 
پوشش بیمه ای برای ایرانیان خارج از کشورسازمان تامین اجتماعی همچنین در سال جاری پوشش بیمه‌ای ایرانیان خارج از کشور را انجام داده است و این موضوع ابتدا از کشور امارات عربی متحده از اسفند ماه ۹۴ آغاز شد.پس از هماهنگی با بانک‌های ایرانی در دبی و تعیین پزشک معتمد با توزیع فرم‌های مربوطه و تشریح چگونگی نحوه انجام شروع بیمه پردازی، ثبت نام متقاضیان ایرانی در بیمارستان ایرانیان و سایر نهادهای ایرانی در حال انجام است.سازمان تامین اجتماعی با پیشینه بیش از ۶۰ سال خدمت، مهمترین متولی بخش بیمه‌های اجتماعی و درمانی نظام کلان رفاه و تامین اجتماعی به شمار می‌آید که منابع و خدمات آن، امروزه نقطه اتکا و امید بخش بزرگی از مولدترین و زحمتکش ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند.به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی در زمان حاضر بالغ بر ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از جامعه مولد کشور به همراه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن از شاغلان دیروز و مستمری بگیران امروز را تحت پوشش قرار داده است که با احتساب تعداد افراد تحت تکفل آنان، شمار کل افراد برخوردار از خدمات این سازمان از مرز ۴۰ میلیون تن نیز فراتر رفته است.۴۰میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۶۴ تن از هموطنان از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند که ۱۳ میلیون و ۳۴۴ هزار تن بیمه شده اصلی، ۲۱ میلیون و ۸۰۶ هزار نفر بیمه شده تبعی و بیش از پنج میلیون تن هم مستمری بگیر هستند.بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان اکنون خدمات درمانی مورد نیاز را از طریق ۸۰ بیمارستان و ۳۵۰ مرکز درمانی فعال در بخش درمان مستقیم به صورت رایگان و در ۴۵ هزار مطب و مرکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد با پرداخت بخشی از هزینه‌ها دریافت می‌کنند، منابع مالی مورد نیاز تولید و ارائه این خدمات و نیز خدمات بیمه ای متنوع این سازمان از محل مشارکت بیمه شدگان و کارفرمایان و بدون هیچ کمکی از منابع عمومی، تامین می شود.
 

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 138 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 15:00

مخابرات
چاپ و توزیع قبض‌های تلفن ثابت، تنها در استان تهران سالانه هزینه‌ای بین پنج تا شش میلیارد تومان به دنبال دارد.
 
مدیرعامل مخابرات استان تهران با بیان این مطلب عنوان کرد: در طول سال طی شش نوبت قبض‌های تلفن ثابت چاپ و توزیع می‌شوند که این هزینه را می‌توان به راحتی حذف کرد.
 
علیرضا صیدی ادامه داد: مشترکان تلفن ثابت در استان تهران می‌توانند در ابتدای ماه‌های فرد از طریق تماس با شماره ۱۸۱۸ ، شماره تلفن ثابت خود را اعلام کرده و از میزان بدهی خود آگاه شوند و از همین طریق قبض خود را پرداخت کنند.
وی همچنین یادآور شد: سامانه دیگری نیز طراحی شده تا از طریق ارسال پیامک به شماره ۰۲۱۱۸۱۸ مشترکان تلفن ثابت بتوانند در هر زمان از میزان بدهی خود به مخابرات آگاه شده و قبض‌های خود را پرداخت کنند.
 
براساس اطلاعات ارائه شده ، علاوه بر تلفن ثابت بحث قبض‌های تلفن‌ همراه نیز هزینه‌های متعددی برای مخابرات به دنبال داشته است.
به گزارش فاوانیوز از ایسنا، طی سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ با حذف ۵۳ میلیون از قبوض کاغذی موبایل گفته می‌شود از قطع ۵۸۰۰ درخت جلوگیری شده است.
طبق اطلاعات ارائه شده در میان این قبض‌ها حدود ۳۲ درصد آنها به درخواست مشترک حذف شده‌اند.
 
اما علاوه بر بحث قبوض کاغذی ،در خصوص سیم‌کارت‌های تلفن همراه اعتباری نیز شرکت ارتباطات سیار از طریق در نظر گرفتن شیوه‌های شارژ الکترونیک استفاده مردم از کارت شارژهای کاغذی را ۲۵۶ میلیون کاهش دادده است. به عبارت دیگر در حدود ۷۲ درصد موارد کارت شارژ‌های کاغذی مورد استفاده قرار نگرفته و مشترکان ترجیح داده‌اند از طریق شیوه‌های الکترونیک سیم‌کارت خود را شارژ کنند.
 
طبق اطلاعات ارائه شده در برنامه تلویزیونی رادیکال هفت، عدم صدور ۵۳ میلیون قبض سیم‌کارت دائمی باعث شده است که ۱۵۰ هزار کیلوگرم دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل شود و ۱۰ هزار و ۸۰۰ لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد.
 
از طریق کاهش استفاده از شارژ‌های کاغذی نیز حدود ۲۸۰ هزار کیلوگرم دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل شده و ۱۹۰ هزار لیتر آب صرفه‌جویی شده و ۱۰ هزار و ۷۰۰ درخت هم از خطر قطع نجات پیدا کرده‌اند.
 

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 114 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 15:00